CE-AI CU CEAIUL MEU?
You are currently browsing comments. If you would like to return to the full story, you can read the full entry here: “CE-AI CU CEAIUL MEU?”.
TRIMITE ACEST ARTICOL PRIN:
comentarii
galerie foto
"Doneaza sange. Salveaza vieti". Editia IV. 18 februarie 2012
"Doneaza sange. Salveaza vieti". Editia IV. 18 februarie 2012

PS. Scuze ptr cei interesati de intregul articol: http://www.revista22.ro/articol-6986.html
Vorba domnului Boc… “Orice prim-ministru din ţara asta…”. Că tot am trecut peste Prima Zi de Mai, aş adăuga… Prim-miniştri din toate judeţele şi palatele, uniţi-vă-ţi!
Acum doi ani se spunea că la noi nu va fi criză. Anul trecut se spunea că în luna aprilie deja economia va începe să crească… Nimic bine din ce spune clasa politică, în frunte cu cei care populează diferitele palate, nu se întâmplă. Nimic nu e mai bine, nimic nu pare să meargă în ţara asta. Cam cât timp ar mai trebui să-i credităm, cam la ce nivel putem să fim convinşi că România a ajuns în stadiul în care nu mai poate continua aşa? Când vom îndepărta măcelarii de la trupul muribund al României pentru a aduce un doctor? De 20 de ani politica nu a produs decât cuvinte şi strângeri de mână… cât timp vom mai aştepta? Cât sânge românesc va mai trebui să curgă? Cât spirit va mai curge peste hotare? Cât timp românii vor fi profeţi în ţări străine?
biblioteca pentru toti . (copiii)
te iubesc cand te prefaci ca (nu) esti prost.
nu mai incerca sa influentezi spirite profund labile din garsoniera ta de messy,
tot ce produci e schrott.nu crezi nici macar in tine insuti.
ai 1 complex major.defineste-l.
Schrott?
http://www.youtube.com/watch?v=3S6Ym1vKadg
Mai bine mă făceam şi eu revoluţionar precum soacra lui Geoană… Şi ce dacă se spune despre ea că e escroacă… Are bătrâneţile asigurate. De asta o şi ţine Geoană la uşă…
…………………..
Sursa. ziare.com http://www.ziare.com/geoana/psd/presa-de-azi-cazul-voicu-faza-ii-urmeaza-soacra-lui-geoana-1013279
PSD a rămas fără imagine
Sursa: ziare.com http://www.ziare.com/psd/stiri-psd/magda-bistriceanu-paraseste-psd-pentru-pd-l-1013268
Atat timp cat in partid sunt oameni ca Videanu,Blaga,Berceanu,Flutur,Stolojan,etc,tara asta se duce de râpa.Liderii pdl doresc majorarea taxelor si impozitelor.Asta inseamna bani mai putini la buget si inchiderea a catorva zeci de mii de firme.Ce mai conteaza cateva zeci de mii?A inchis Pogea 100.000…
Pdl doreste impozitarea salariilor de pana la 5000 lei cu 16%,iar salariile de la 5000 lei in sus cu 25%.Atunci sa ne reducem salariile.Daca avem tampiti in fruntea tarii,asta e.Ce sa facem?De ce nu impoziteaza cu 100%?
Jumatatea cretina a poporului a votat pdl.Uite ce face pdl…
Silver,
Si o completare pentru cateva postari de alaltaieri si ieri pe care daca le-ai citit vei sti care sunt:
Si acum o analiza de pe cealalta fata a foii:
1. pot usor sa-ti spun ca se pare ca suntem la cheremul tuturor nemernicilor daca:
a) Procentul copiilor care mor pana la un an este la noi de 3 ori mai mare decat la vecinii unguri si de 5-6 ori mai mare decat la altiimai rasariti
b) orasele noastre mai ales in periferia lor sunt ele gropile de gunoi care nu se mai pot face
c) peste 50% din absolventii de universitatate (cu exceptii putine si doar in ce priveste procentul) nu au nici macar nivelul minimal cerut unui bacalaureat si cei care-l au o sterg cu mare viteza(vezi medicii ) imediat ce se poate;
d)ca in fine cei care conduc in cardasie cu cei care ne fura doresc cresterea impozitelor caci solutia stoparii evaziunii ii loveste pe ei adica pe hoti, doresc nu numai raderea ANI a DNA dar mai ales cresterea impozitelor clasei mijlocii asa mica cum este ea, ca singura care munceste, intre bogatii care fura cu aprobare si acoperire juridica si politica si saracii care fura in orice fel si nu fac nimic, decat sporesc vaicareala sau iau de la 50-80 de lei per manifestant urlator: jos Boc jos Basescu, la mitingul de 1 Mai organizat si platit de Vanghelie din banii de sigur ciorditi (ptr marele om politic V acesta este termenul corect)furati de la astia de spuneam ca mai produc plus valoare adevarata.
Dar astea puse doar asa… in mod metafizic, daca nu sunt urmate de indemnul clar si asumat, catre clasa mijlocie, catre cei responsabili : suflecati-va manecile, inarmati-va si dati jos, stergeti dusumelile cu cine trebuie si puneti in bantustane deasemeni pe cine trebuie, echivaleaza cu indemnul soptit in ureche celui care se lupta: degeaba te lupti sa alergi mai bine , nu ai nici-o sansa caci uite acum , acum, vei cadea si te vei ridica si iar vei cadea si asa la nesfarsit, ca am eu grija de asta.
Pentru lătrăii care intră pe aici, din când în când, ca să-şi verse prea plinul zoaielor, iată o postare, luată de pe ziare.com, care ne invită să cercetăm trecutul ca să ne explicăm prezentul. Sigur că nici guvernanţii de azi nu sunt perfecţi. Fac greşeli după greşeli, ne sufocă cu taxe şi impozite în condiţiile în care au îngheţat pensiile şi salariile. Dar răul de azi stă în guvernările de până în 2009, inclusiv.
……………….
Întrebari din trecut care va ajuta sa intelegeti prezentul…
…………………..
Cine a facut angajarile cu nemiluita la stat?? Trecutul
Cine a stabilit remunerea inechitabila la stat? Trecutul
Cine a permis pensionari cu nemiluita chair si la 40 de ani? Trecutul
Cine a permis sporuri aberante? Trecutul
Cine a permis creearea mafiei in justie? Trecutul
………………………
Taxele d-voaste e pierd in trecutul intunecat din cauza caruia prezentul este sumbru!!
Si actualii pastreaza tot trecutul si mai adauga…
***balbeck – vai de capul tău, amărâtule…
Iar nu ţi-ai luat pastilele şi te vezi mare patron şi posesor de salariu de zeci de mii de lei când tu, biet de tine, bolnav psihic, trăieşti din ajutor social…
……………………
Hai, du-te repede pe blog la mine, şi jigneşte-mă! Oricum, îţi voi spune în faţă, de cte ori vei abera, cine şi ce eşti…
@ balbeck
Trebuie să spun că sunt de acord cu mărirea TVA şi cotei unice spre 25%.
După un an şi jumătate de NIMIC, a ajuns singura soluţie de a supravieţui. Nivelul de trai trebuie să scadă iarăşi până mai jos de anul 1990, doar pentru a putea să existăm. Abia după aia se poate construi ceva nou. Eu mă îndoiesc că românii vor mai putea vedea linişte (nu mai vorbesc despre bunăstare) mai devreme de 50 de ani.
Bibliotecaru,atunci sa-si inchida toti firmele si nimeni sa nu mai produca nimic.Daca asta se vrea atunci sa se aleaga praful.
Un lucru e cert:PNl ne-a condus cel mai bine.Firmele au functionat bine.Mie cel mai bine sub PNL mi-a fost.Nici sub PSD nu a fost rau,dar prosti ca actualii nu am mai vazut si sper sa se duca dupa taranisti in 2012.
Tara asta s-a dus de râpă sub PDL.Nu s-a terminat inca.Va fi mult mai rau pana in 2012.Cu ce ne mai momesc falimentarii astia de pdl-isti?Niste infractori…ce vile si-au si-au facut din banii tarii!
Daca nu se vrea tara capitalista,tara privatizata,atunci sa ne intoarcem la comunism.Am luotat atata sa scapam de el,dar nu s-a reusit.Atunci sa dispara toti privatizatii,toate vilele sa fie proprietate de stat,masinile,vechi noi sa fie trimise la remat,etc,sa ne intoarcem la daciile din 1975..Daca atat ii duce capul…ce sa stie comunistii astia ce e aia privatizare?Sa-i impozitam sa ii rupem,sa le bagam 99% impozite.Uite nenorocitii,au indraznit sa se ridice,sa le dam in cap sa ajunga de unde au plecat.Dar toti sa pateasca la fel,inclusiv Videanu,Patriciu,Tiriac,Becali,Paunestii,fratii Negoita,etc.
Cati romani sunt in Parlamentul Ungariei?Pun pariu ca un singur roman e acolo.Iar ungurii sunt la putere in tara noastra,Romania.Ar fi trebuit sa fie ilegal,dar ungurii au fost la putere aproape tot timpul la noi.Ar trebui sa se dea o lege ca strainii sa nu mai fie la putere la noi.Noi ar trebui sa fim condusi de romani,nu de unguri.Vor ungurii la putere,sa se duca in Ungaria lor.Dar aici pot fura paduri in voie,acolo nu.
balbek, asta este varianta moderna la “Nu ne vindem tara ? ”
Daca legile sunt clare si aplicabile, poa’ sa fie si romani si tigani si oricare alta natie la putere…….Videianu, Berceanu, Basescu & Co. nu sunt romani ?……….
Mai citeste ce am zis mai sus si la ce m-am referit cand am zis de ei.
Unele legi sunt foarte clare,exista.Dar nu se aplica.O astfel de lege este si majorarea salariilor cu 50% pentru profesori.Tariceanu a incercat s-o stopeze cat a putut el,dar pdl si restul au bagat legea asta.Acum pdl n-o aplica.De ce n-o aplica?Nu sunt bani…nu erau nici atunci bani,dar erau in campanie electorala.
Surse: FMI a cerut Guvernului majorarea cotei unice la 20% si a TVA la 25%
………………………..
Sursa: ziare.com
http://www.ziare.com/impozit/tva/surse-fmi-a-cerut-guvernului-majorarea-cotei-unice-la-20-la-suta-si-a-tva-la-25-la-suta-1013405#comentarii
Cine negociaza cu FMI?Pot sa ma duc si eu sa negociez cu ei?Probabil negociez mai bine decat astia.
Astăzi o domnişoară a încercat să mă înregimenteze în PDL. Cum nu are PDL-ul o dragoste specială pentru mine, bănuiesc că PDL-ul a început o campanie de recrutare de membrii. Aşteptaţi-vă deci să fiţi sunaţi pentru a vă recruta…
PDL va fi în curând un partid cu 17 milioane de membri şi 90% în Parlament şi va răsufla uşurat cu acest obiectiv atins.
Cum e şi link-ul mai sus, romaniapentru.băsescu.ro Multă lume s-ar gândi că băsescupentru.românia.ro dar nu… România, Parlamentul, Guvernul, toată suflarea este pentru Băsescu. Uraaaaaaa!
HA HA HA nu stiti de existenta acestor ,,tratamente cosmetice,, cum nu aveti legaura cu buna dvs prietena numita intr-un post ,,banos,,doar ca sunteti bune prietene…ati negat …si gata!trebuie sa si credem!doamna draga,eu ,,apelez,, la aceste masti de aproape un an intr-un orasel de provincie de la mare[unde gigi chiru a venit sa darame cea mai frumoasa terasa din acasta statiune !!!!care e la 1 KILOMETRU DE PLAJA!!!iar perimetrul pe care e construita e in litigiu.un proces e pe rol ,in urma caruia reiese clar ca,, proprietarii,, au acte false.si ca ,,paratul,, procesului e un anumit domn ,,gogu,,...din PDL! terasa daramata pe criterii politice!veniti si vedeti,mancati ceva si veti avea alta parere!!omul din partea ministerului dvs a spus,cand a coborat din masina;,,fratilor,m-ati trimis sa daram cea mai frumoasa terasa din oras,,!!!!si l-am citat exact!]diferenta dintre noi doua e ca eu strang bani sa-mi ,,aplic,, aceste tratamente cosmetice….dvs vi le permiteti [ma rog,din cei 14000 de euro din declaratia de avere....aici ar merge un ...hi hi hi ...doar tat?]daca moderatoarea acestui blog ma baneaza si acum……hm…e ca votul pe liste din congresul ce va urma in PD!cat despre presa,aveti dreptate1nu vreau sa va vad in reviste ,,lossy,,.nu vreau sa-l aud pe boc cum isi calaca pantalonii in armata…VREAU SA AUD CA SCOT TARA DIN CRIZA ECONOMOCO-SOCIALA-POLITICA in care a intrat de cand au iesit liberalii de la guvernare!a-props,va regasim in urmatorul ,,guvern remaniat,,?ha ha hi hi hahahahahaha intrebare retorica!
BIBLIO..Salut..Ce ai patit?Esti stresat din ce in ce mai tare de putere si regimul democrat care tinde sau viseaza sa inregimenteze toata populatia adulta,PD cisti si portocalii infantili genetici..
Stai calm..Ceea ce se vede acum e o mica gluma,o iluzie data de fibra genetica a romanilor ,care nu-i lasa sa se indrepte de sale in fata sefilor,a maharilor si a secretarilor de partid(filiale)mai e data iluzia ca toti iubesc conducatorii actuali, de jegosenia si oportunismul propagandistilor si raportorilor de partid care in toate regimurile ..de la Ceasca la Iliescu,Constantinescu la Basescu au ingropat sau vor ingropa sub greutatea balelor mincinoase partidul aflat la putere si conducatorul iubit….
In intimitatea cabinelor de vot romanii isi vor recapata virilitatea civica si injuraturile traditionale amoroase si vor vota in spiritul exaltarii si a placerilor interzise pe care le-a oferit si le ofera guvernul Boc…si care vor continua maxim pana in 2012…
Raman interzis de exercitiile guvernamentale comice ..Boc da legea salarizarii unice…darz si ambitios…sindicatele intrerup grevele pana pe 21 mai cand guvernul va da o ordonanta cu putere de lege care va face nimeni din sistemul bugetar sa nu piarda la salariu..o intreaga chirurgie ..ceea ce taia Boc ziua,noaptea crestea la loc……ceea ce nu se intampla si in economie….Au bulibasit o lege a salarizarii unice,o lege a pensiei,una pentru ANI..toate sunt pline de tumori constitutionale care trebuie operate sau avand in vedere cangrena generalizata extirpate cu tot cu articole si aliniate…Toate legile sau proiectele de legi date de guvernul Boc seamana in ansamblul lor cu studiile si diplomele de la facultatile private ..evident cu exceptiile care intaresc regula..sa nu se supere iar pe mine diplomatii sau doctorii docenti din ultimii ani..
Ma bucura acum Elena Udrea….sincer…mai da acum o proba ca intr-adevar e sincera si responsabila in exercitiul sau ministerial…cu conditia sa reuseasca si sa finalizeze demolarile de pe litoralul romanesc ..unde primariile sau consiliile locale cu functionari cu tot si-au dat mana cu bisnitarii si negustorii de piei de closca sa cangreneze falezele , plajele de pe litoralul romanesc in dispret fata de componenta importanta a economiei ,turismul….
Daca rade tot si nu apar pe litoral alte constructii cu alti clienti portocalii de soarele PDL si constructii gonflabile nu ma mai intereseaza nici o scena ,nici un Ilie Nastase ..nici macar Boc…
Chiar nu pot scrie tot ce imi trece prin minte aici…si ar dura mult …si nu ar citi nimeni…ceea ce nu e rau..pentru ca nu are nimeni cum critica sau combate…
Noua lege fiscala despre care se vorbeste..se va aplica la toti romanii ..si retroactiv?
Ore ce profit declarat(si venit) a avut Videanu,Berceanu,Boureanu ..?Sau…Nastase,Geoana,Matusa,Soacra…Bercea Mondialul si Adrian Minune,Cioaba si printii…
Loredana si Viorica de la Clejani….etc etc…
Se apropie legea de ceea ce gandeam: evaluam,socotim ,facem totalul ,calculam impozitul si platim diferenta pentru cele nedeclarate dupa ce comparam cu sumele platite deja….
Dar….De ce cota unica sa creasca de la 16 la 20 % pentru toti..de la amarat la bogat…pentru amarat fiind o catastrofa in calculele sale de supravietuire iar pentru bogat o piscatura de tantar la venitul declarat (piscatura oblojita cu venitul nedeclarat)De ce nu impozitare progresiva pentru aceasta perioada de crize si convulsii sociale?
Ce valoare mai are sustinerea liberala pentru cota unica daca ea va fi de 20 ,poate apoi 30,40,de ce nu 50?Maririle de” cota unica de impozitare” va inabusi initiativa privata,economia privata si in acelasi timp va asasina orice speranta de mai bine pentru majoritatea romanilor
Daca se maresc “cotele unice de impozitare”…de ce nu 10 % pentru cele mai mici venituri..salariu minim pe economie…(ceea ce ar ajuta si angajatorii)si progresiv pana la 30% pentru rest…Valabil si la pensiile de peste 1500 ?
@bibliotecaru
psd este pe cale de disparitie… nastase a vrut sa desfiinteze pd-ul in 2004… “cel ce va ridica sabia de sabie va pieri”!
Psd din nefericire va fi mult mai puternic decat pana acum.Apar nostalgicii.Sute de mii de oameni vor fi dati afara de la munca de pd-l.Aia pe cine voteaza?Doar nu voteaza pnl.Sigur PSD…
Sunt curios cine ii intretine pe cei ce vor fi dati afara.Urmeaza balamuc,ce a fost pana acum a fost apa de ploaie.Asa ca PSD a primit un sut tare de tot in fund,dar psd e primul acum.A fost ajutat de pdl.
Oricum PSD insemna un rau mai mic decat pdl.Nu bag PNL,pentru ca acest partid nu are sanse,desi a facut mult mai mult bine decat PDL si PSD la un loc.Daca era PNL la putere,FMI nici macar nu “suna” sa ne intrebe daca dorim imprumut.
@ rasputin
Dacă PSD este pe cale de dispariţie, este treaba lor şi nu treaba mea. Se prea poate ca “Noul Partid”, cel fără de doctrină, să fie menit să pună pe butuci social-democraţia. Dacă PSD este “bătut” de o grupare de strânsură, îşi merită soarta.
@ Cmoro
Eu tot sper că justiţia îşi va începe activitatea pe bune şi va pune la păstrare pe toţi cei care au “mânărit” economia şi avuţia României.
Nimic nu m-a supărat mai mult în viaţă decât minciuna şi “prostirea în faţă”. De aceea sunt mânios şi depresiv.
Nu am mai spus ce s-a intamplat ieri spre seara.Era s-o pun de un accident.Mergeam pe sensul meu.Pe contrasens era o caruta.Din spatele ei a ţâşnit o masina pe sensul meu.Am vazut ca era un audi negru cu geamuri fumurii si girofar.Sa fi fost parlamentar?Aproape m-a bagat in şanţ,era sa intre in mine boul.Girofarul era oprit.
Accident in Blejoi(PH)…Traficul e blocat.
BIBLIO..Inteleg perfect ceea ce simti…ii “citesc “si eu pe cei care mint cu nesimtire,obligati de partid si politica sau care mint inconstient pe baza de prostie…Singurele perioade, momente politice de sinceritate si luciditate ale politicienilor si partidelor sunt acelea cand sunt in opozitie…
Despre Oprea si “independentii” sai…am vazut un documentar cu cimpanzei care mergeau in patru labe,cum era si normal iar doi,trei in pozitie bipeda anormala,fortata sau simulata pe calculator…astia sunt…cu regret pentru Diaconescu..Imi mai pareau cand inaintau in coloana micuta niste pinguini ,o “junta” militara din desene animate..dupa sobrietatea vesmintelor si a fetei care se dorea serioasa,dura ,pusa pe fapte mari dar care sugerau niste ciocli din filme comice…..Niciodata nu vor putea pune pe butuci PSD politic si electoral dupa modul de prezentare,dupa felul cum au facut sluj la Basescu si PDL prin Oprea si poate acusi Sarbu,pentru faptul ca sunt cu totul in plasa si arcul puterii care acum conduce minunat Romania
o putere de dreapta stanga….UNPetc etc pot fuziona curand cu PD pentru o noua stanga sau cu PDL pentru o dreapta noua….sau in 2012 isi vor cauta locuri pe la diferite partide….
Biblio .priveste-i detasat…Bine ca mai sunt alegeri in Romania si nu sunt pe viata ..dupa 2012 dispar multi in anonimat
@ Cmoro
Nici cei din opoziţie nu sunt sinceri, pentru că opoziţie în politică nu înseamnă să fi împotriva a tot ce face Guvernul şi nici să pândeşti să-i dai în cap cu ori preţ. Opoziţie înseamnă de fapt soluţie alternativă, or soluţia alternativă a PSD şi PNL este datul din gură, pentru că nici ei nu au soluţii decât din vârful buzelor. Orice parlamentar, chiar şi unul independent (şi aici mă refer la cei care sunt singuri prin parlament, nu la “aşa numiţii independenţi”), poate depune o iniţiativă legislativă. Nu vă întrebaţi de ce “Opoziţia” nu depune niciodată iniţiative legislative contrare politicii guvernului? De ce atunci când guvernul dă o “Ordonanţă de Urgenţă aiurea” “opoziţia” nu depune un proiect de lege de respingere a ordonanţei de urgenţă, chiar de a doua zi. De ce “opoziţia” nu depune propriile amendări ale Codului Fiscal, dacă consideră necesar. Sigur, poate nu au şanse să treacă prin parlament, dat fiind că există deja o majoritate formată, dar asta nu ar trebui să fie problema parlamentarilor, ei ar trebui să-şi facă treaba cât mai bine indiferent de ce se întâmplă mai deaprte. În schimb ce face opoziţia, cârcoteşte populist. Sigur, nu toţi parlamentarii sunt aşa. Există parlamentari cumsecade şi de bun-simţ din toate partidele parlamentare. Şi totuşi opoziţia nu aduce un folos Guvernării României. Scăderea cotei unice de impozitare era o soluţie la începutul anului 2009. Astăzi deja, când criza muşcă bine din Români, când datoriile s-au strâns, scăderea cotei unice nu poate duce decât la prăbuşire în prăpastie. A susţine astăzi reducerea cotei unice sau a TVA mi se pare chiar de neluat în seamă. Suntem prăbuşiţi, suntem amanetaţi, suntem sub spectrul foametei.
Când spuneam acest lucru, chiar pe acest blog, dacă nu mă înşel, pe vremea când în România nici nu se vorbea despre criză, ba aveam cea mai mare creştere economică din istorie şi un maxim istoric al PIB, lumea mă făcea nebun, pesimist (cei mai eleganţi), EMO, depresiv… Am fost tot timpul în opoziţie pentru că în România însăşi politica nu are nimic de-a face cu politica. Este ca şi cum cineva semi-analfabet şi-ar spune, tam-nesam, doctor inginer, savant de renume mondial şi, brusc, ar inventa polimeri. Aaaaaa, stai că asta am mai avut. Mă rog, cam aşa face şi clasa politică în România. Sunt nişte semi-analfabeţi în ale politicii care au ajuns la guvernarea României (legislativ+executiv) minţind că sunt politicieni când ei erau doar arivişti şi oportunişti.
Nu cred că “opoziţia” are soluţii şi nici că există aceste “momente de sinceritate” despre care vorbiţi. Atât la “Putere” cât şi la “Opoziţie, discursul este steril şi demagogico-populist. Concluzia mea este că politica românească este incapabilă să guverneze România, că actualmente României i-ar fi mai bine cu retragerea politicii din conducerea statului român şi instituţiile statului să fie populate cu specialişti bine pregătiţi. Cum însă aşa ceva nu se va întâmpla niciodată…
Dna Ministru Udrea, membru al Guvernului Romaniei
Putina economie politica, ca asta este de ieri subiectul principal si doresc astefel sa raspund mai amplu celor spuse de diferiti in diferit locuri si canale de comunicatie.
Prezint ceea ce eu consider ca sunt doar banalitati economice si manageriale dar care se pare ca nu sunt bine patrunse de majoritatea populatiei:
1. Regula nr 1: nu poti cheltui mai mult decat ai sau decat produci sau pe credit(asadar riscant) decat daca ai certitudinea ca vei produce(aici se afla riskul);
2. Nu poti creste(nici macar memtine) productia daca nu investesti in sectorul productiv;
3. Asadar solutiile situatiilor de criza sunt reducerea cheltuielilor bugetare in mod direct si in mod indirect si doar asta cere FMI fara a impune modalitatile care sunt multiple desigur ca insa diferite dpdv al efeicientei si vitezei de obtinere a eficientei.
Ma voi referi doar la reducerea cheltuielilor cu personalul desi si celelalte cheltuieli pot fi scazute dar acestea nu produc greve asa ca sunt mai usor de realizat. J
4. Daca sunt necesare reduceri de cheltuieli pana cand vei reusii sa produci eficient si sa vinzi de asemeni eficient acestea trebuiesc facute de toti dar in mod diferentiat in sensul ordinea ce urmeaza :
a) Reducere directa, tintita pe cei cauzatori de paguba: cei care primesc sume nejustificate raportate la castigul mediu. Suma justificata este prin analogie, raportul dintre venitul categoriilor similare din alte tari UE si veniturile medii din acele tari. Sa se termine cu teoria inexistenta in dreptul economiei de piata libera, teorie pur comunistoid -socialista a drepturilor castigate indiferent cat de imoral si doar cu aparenta de legalitate, s-ar fi castigat acestea iar in cazul pensiilor punctajul sa fie strict cea care rezulta din aportul contributiv(se poate desigur marii CAS daca poporul accepta asta
) , si valoarea punctului de pensie sa fie cel care rezulta din colectarea CAS cu aprobare speciala decisa prin lege in cazul majorarii fondului CAS colectat cu adaosuri bugetare cu stabilirea capitolului din buget care este scazut pe seama acestei contributii;
a` ) Ca reciproca obligatorie, eliminarea nepalatii CAS cu pedepse foarte mari fata de cei care se sustrag platii nu de tip majorari(adica tot imprumut de la stat pe perioada in care se aplica majorarea) ci de tip executare silita fauta in procedura pe urgenta.
b) Reducere directa prin eliminarea (trimiterea in somaj) din sistemul bugetar supraumflat, deci burdusit in trecut si cu mariri de salariu, de personal inutil – dovada grevele si concediile medicale masive de pe urma carora cheltuielile cresc dar activitatea nu are nimic de suferit dovedindu-se ca se poate si fara acestia cu aceiasi eficienta(ineficienta) . Desigur facuta cu inteligenta si profesionalism ,prin restructurare ne politica ci managelial corecta, in caz contrar colapsul fiind accelerat si nu incetinit.
b` ) Conditia este buna credinta si profesionalismul factorului guvernamental in realizarea acestei actiuni;
c) Reducere directa a venitului, insa aplicata tuturor, bugetarilor, deci generalizata – masura ce nu s-ar putea lua cu acoperire etica, decat daca s-au alicat primele doua masuri – asupra tuturor salariatilor bugetari sau eventual o perioada doar asupra celor cu salarii mari.
Nota: Masura posibila deasemeni, numita concediu fara plata, fiind singura ce s-a aplicat pana acum, confirma si justifica doar necesitatea masurii b) si este luata doar daca sindicatele doresc sa inlocuiasca trimiteruile in somaj prin scaderi temporare sau permanente a veniturilor tuturor si acestia si accepta;
5. Cresterea impozitelor care reduce astfel indirect cheltuiala facuta de buget intorcand spre acesta un procent din banii cheltuiti cu remuneratia muncii, reducand venitul tuturor fara discriminare sau cu discriminare in cazul impozitelor aplicate progresiv .
a) Majorarea cotei unice, majorare desigur progresiva daca nu se va putea evita acest lucru caci nu este tot una cel din clasa mijlocie cu cel intrat in clasa de varf, si deci propunera lui Hossu este de retinut in extrmis;
b) Majorarea TVA , destul de ridicat si azi la noi, mai ales prin nediferentierea existenta pe bunurile alimentare, ar trebui facuta deasemeni diferentiat efectul fiind insa in acest caz destul de redus, dar psihologic creând presiuni inflationiste(cresteri nejustificate de preturi) deasemeni va creste evaziunea fiscala in acest domeniu
c) Majorarea altor taxe cum ar fi accize pe unele produse de mare consum cum sunt bauturile, tigarile, benzina etc. Sunt masuri , stim din experienta, puteric inflationiste.
5. Cresterea incasarilor prin reducerea evaziunii fiscale care are un volum foarte mare Este principala sursa de a reintrona legea , evaziunea repet fiind cea mai grava crima economica a economiei libere de piata asa cum furtul din avutul obstesc era crima esentiala economica a socialismului pbazat pe proprietatea obsteasca.
Nici-o mila si nici-un motiv de taraganare daca nu sunt si sunt complicitati si caracatite mafiote care exploateaza acesta sursa de castig ptr ei si de jaf in raport de cetatenii corecti,care prin 5 a-c sunt ei cei loviti in mod esential .
Legea nr.241/2005 prin pedepsele prea blande nu recunoaste adevarul de necontestat afirmat mai sus ca evaziunea este cea mai grava crima economica in relatia cetatean –stat.
Inca o dovada a complicitatilor clasei politice cu aceasta caracatita.
In acest sens si Andreea Paul(Vass) consilier economic al dlui Boc spune: Problema evaziunii fiscale a fost ba alimentata politic, ba tolerata, evitata si amanata vreme de 20 de ani. Nu mai e timp de zabava. Actiuni ferme, rapide si decisive se impun in cel putin doua directii majore ale economiei ascunse: <munca la negru si evaziunea fiscala. Asta daca dorim un buget public pro-competitivitate, pro-investitii, pro-crestere economica, pro-transparenta si pro-integritate, nu la sfantul asteapta, ci acum.
Sunt cunoscute (o cautare pe google este edificatoare) caile utilizate legal ptr reducerea impozitului platit si voi exemplifica doar cu una care mi se pare cea mai aproape de ilegalitate, de fapt de excrocherie calificata, si anume: constituirea de fonduri de amortizare sau de rezervã, în cuantum mai mare decât cel ce se justificã din punct de vedere economic, micşorând astfel veniturile impozabile
Tot dna Vass spune care sunt sectoarele economiei unde se pierd cei mai multi bani prin evaziune fiscala si anume in principal in zona achizitiilor intracomunitare de marfuri, prin sustragerea de la plata TVA, in comertul cu produse energetice, bauturi alcoolice si tutun, in general la marfurile puternic accizate, in comertul cu produse agricole si nu numai.
Mult mai grava este existenta economiei negre(evaziune de cca 1,4 miliarde euro in 2009) de ex:
a) Bugetul de stat pierde anual aproximativ 760 milioane de euro din comercializarea bauturilor alcoolice, potrivit producatorilor autorizati. Aproape 50% din piata neagra este reprezentata de bauturile produse in cazanele din gospodariie romanilor;
b) Evaziunea fiscala pe piata florilor: cca 160 mil euro
Per total dna Vass spune referitor la dimensiunea fenomenului, care este naucitoare si car daca s-ar reduce cu 20-30 % nu ar mai necesita sa luam masuri dureroae altele decat cele de corectare si echitate economica:
Dimensiunile sale tin de cele ale unui aisberg, caruia ii vezi suprafata, dar niciodata nu poti fi sigur de cat e de adanc. Mai mult decat atat, frauda fiscala este doar o parte a economiei ascunse. Jumatate din cea din urma este generata de economia la negru.
Din punct de vedere macroeconomic, estimarile fraudei fiscale (in special din TVA) se ridica la 5%-6% din PIB, iar cea a economiei ascunse se ridica la aproximativ 23% din PIB, in ultimii ani.
Din punct de vedere bugetar, ne putem compara simplu cu o tara vecina, Bulgaria, care are o cota unica de 10% si TVA de 20%, dar un venit bugetar de aproximativ 40% din PIB, in timp ce in Romania colectarile la buget sunt de doar 32%, in conditiile unei cote unice de 16% si TVA de 19%. Sigur ca nu iau in calcul diferentele intre celelalte impozite, dar ne dau o dimensiune de ansamblu a fenomenului.
6. Cresterea controlului asupra utilizarii banilor publici.
Dl Catalin Zamfir, este ,profesor de sociologie la Universitatea Bucuresti, este embru corespondent al Academiei Romane. este directorul Institutului de cercetare a Calitatii Vietii etc spune: Cresterea controlului asupra utilizarii banilor publici este un element esential si cel mai grav nu este ca se cheltuiesc prea multi bani, ci se cheltuiesc prost putinii bani de care statul dispune. Sunt mai multe cai de scurgere risipitoare a banilor publici.
Prima cale este transferul banului public in buzunare particulare. Nu detinem nici date aproximative asupra amploarei acestei scurgeri a banilor publici. Capitalismul a fost acuzat ca este un mecanism de exploatare directa a majoritatii populatiei. Tranzitia celor 20 de ani a inventat un nou mecanism urias de exploatare: statul. Statul ar trebui sa serveasca eficient colectivitatea. In mare parte, el a devenit insa un mecanism de exploatare indirecta a populatiei, prin impozite si taxe care apoi, impreuna cu “bogatiile” acumulate, bine sau prost, in bogatiile private ale privilegiatilor. Efectul secundar este o demoralizare generalizata care, la randul ei, blocheaza vointa colectiva de a sustine orice program de relansare.
A doua cale de scurgere ineficienta a banului public este organizarea institutionala a adminsitratiei publice care, la randul ei, toaca irational resursele publice. Sunt zone publice aflate intr-un deficit sever de personal si zone/ institutii crescute canceros care nu numai ca sporesc artificial numarul de salariati publici, dar si utilizeaza ineficient resursele bugetare. Trebuie sa luam in considerare si efectele secundare distructive: birocratizarea excesiva care impiedica munca eficienta a altora si complica viata noastra a tuturora. Crearea de institutii fara o logica organica trebuie stopata, dar nu prin desfiintare grabita, ci prin promovarea unui sistem institutional mai rational si mai eficient.
A treia cale este ineficienta utilizarii banului public. Sunt multe cheltuieli publice care, initial, pareau a fi fost necesare, dar care, apoi, nu sunt evaluate si nu stim cat de eficiente au fost utilizate. Este necesara promovarea unei culturi a eficientei sistemului public. Ar trebui sa ne intrebam de ce imaginea publica este ca, in Romania, ne confruntam cu suprareglementare si o imensa birocratizare care blocheaza eficienta. Chiar principii de organizare bune sunt aplicate birocratic si contraproductiv.
Nota finala.
Cred ca dupa toate astea este evident ca masurile cele mai comode ptr guvern sunt insa si cele mai proaste atat ptr cetatean cat si ptr redresarea reala a situatiei asa cum s-a intamplat de altfel in mai toti acesti 20 ani.
De aceea trebuie sa ramanem atenti.
Toate radarele sunt scoase.E o nebunie totala,daca pleci din Ploiesti spre Bucuresti dai de cel putin 3 radare,daca te duci spre Sinaia,dai de cel putin doua in Comarnic,la Paralela 45 altul,la Valea Calugareasca e radar,la Bratasdeanca radar,spre Valeni radar,peste tot radar.Au inebunit astia.
incepe remanierea unor ministri… era si timpul !
N-am ştiut niciodată ce e acela TVA şi nici cota unică pentru că nu am avut pe cine să întreb şi, când am întrebat, mi s-a spus că-s proastă de parcă cel care mi-a spus s-ar fi născut deştept…
……………………..
Oricum, guvernul încă nu s-a pronunţat dacă aceste două “sperietori” vor creşte… Dar – asta am aflat de la oameni de bună credinţă – dacă vor creşte, afectaţi vor fi tot sărăntocii, tot cei care duc greul de pe o zi pe alta.
…………………………..
Să nu uite PDL şi guvernanţii că, dacă acum sunt la putere, au fost votaţi de sărăntoci, de cei care au crezut în ei… Şi ce face guvernul? Pune impozite şi taxe tot pentru sărăntoci. Taie guvernul în carne vie?
……………………………..
Dar îl întreb eu pe guvern, de ce de doi ani de când este la putere, pensiile şi salariile nesimţite nu s-au clintit? De ce nu se pun taxe şi impozite pe lux şi pe hoţii?
………………………………….
Cu alte cuvinte, de ce guvernului îi este frică să se atingă de cei bogaţi, de cei cu bani? Nu bogaţii pe care văd că-i apăraţi, v-au votat, domnilor PDL-işti! Ţineţi cond de asta…
………………………………….
Nu mă las influenţată decât ce aud spus de guvernanţi dar, mai ales, de ceea ce simt în buzunarul propriu, în fiecare zi… Nu mă interesează şezătorile de la RTV şi Antena 3, nu mă interesează cârcotelile din presă… Evaluez guvernul numai şi numai după ceea ce simt eu şi, deocamdată simt numai rău, răul făcut de taxele şi impozitele actualului guvern…
@ Elena Udrea
Am şi eu o curiozitate banală. Ca membru al guvernului vă încredeţi în domnul Lăzăroiu în ceea ce priveşte remanierea Guvernamentală. Întrebarea este… Ce treabă instituţională are un consilier prezidenţial cu remanierea guvernamentală? Mai lipseşte o babă şi o mitralieră sau un chel şi o tichie de mărgăritar… ca să fie totul complet.
http bibliotecarul.blogspot.com/2010/05/confesiunile-unui-consilier.html
@ silverstar
Dacă doriţi, vă explic eu ce este TVA şi cota unică de impozitare… fără termeni academici.
Daca pentru 850 milioane euro cat e ultima transa cu FMI ,faceti ce faceti inseamna ca nu mai aveti rude(mama,tata,etc).I-ati vandut pe toti.
Romanii sunt prosti,toti romani sa iasa in strada.Guvernul e incapabil.Mai bine pleaca acasica…
***Bibliotecaru – Sigur că da!
Mulţumesc!
Ps la 11:43:
O idee, cred ca destul de buna, ar fi ca toate cumparaturile, tranzactiile de peste o anumita suma sa se faca noncash.
Asta este sau a fost folosit in USA si a dat efecte.
Exista un motiv consistent care ar impiedeca asta?
I-ati ridicat in slavi pe pdl-isti,uite ce fac pdl-istii tarii,ce magarii pregatesc ei cetatenilor platitori de taxe si impozite,uite ce pregatesc lichelele astea comuniste.
Adrian Nastase, trimis in judecata in dosarul bunurilor aduse din China
Sursa: ziare.com http://www.ziare.com/adrian-nastase/stiri-adrian-nastase/adrian-nastase-trimis-in-judecata-in-dosarul-bunurilor-aduse-din-china-1013600
Videanu a facut vila pentru el si neamul lui,Blaga la fel,Berceanu la fel,toti pentru ei si familiile lor,cu bani de la stat,dar pentru tara asta ce au furat-o ce au facut?
@ silverstar
TVA este acronimul la Taxa pe Valoare Adăugată. Un exemplu va fi foarte clar.
Să presupunem că o fabrică de zahăr vinde zahărul la 10.000 lei/kg (un preţ fictiv, desigur) preţ fără TVA.
Cineva, un distribuitor, cumpără acest produs şi plăteşte firmei respective 10.000 lei/kg + 19% din 10.000 de lei, adică 11.900 lei pe kilogramul de zahăr.
La rândul lui, distribuitorul vinde zahărul la 20.000 de lei/kg, preţ fără TVA unor magazine. Magazinul va plăti un preţ 20.000 lei/kg + 19% din 20.000 de lei, adică 23.800 lei pe kilogramul de zahăr.
În sfârşit, magazinul vinde către populaţie zahărul la 30.000 de lei, preţ fără TVA. Clientul va plăti un preţ de 30.000 lei/kg + 19% din 30.000 de lei, adică 35,700 lei pe kilogramul de zahăr.
Oricâte procese de vânzare şi cumpărare ar exista, la un moment dat există un ultim cumpărător. Ei bine, acest ultim cumpărător plăteşte întreg TVA-ul.
Mai exact, să o luăm de la coadă la cap.
Clientul final plăteşte 30.000 preţul zahărului şi 5.700 lei TVA.
Magazinul încasează cei 5.700 lei TVA de la client, dar a plătit şi el TVA la rândul lui 3.800 lei TVA. Deci magazinul trebuie să dea statului român 5.700-3.800=1.900 lei pe care i-a încasat în plus de la cetăţean.
Distribuitorul a primit şi el de la magazin 3.800 lei TVA şi a plătit producătorului 1.900 lei TVA. Distribuitorul trebuie să dea şi el la stat surplusul de TVA încasat, adică 3.800-1.900=1.900 lei TVA.
Ce înseamnă asta? Clientul final plăteşte tot TVA-ul la cel care îi vinde, şi tot lanţul plăteşte TVA-ul pe care l-a primit în plus. Prin acest procedeu statul îşi primeşte TVA-ul plătit de ultimul client (în cazul nostru cei 5.700 lei) şi firmele prin mâna cărora trece produsul nici nu câştigă şi nici nu pierde de pe urma TVA-ului.
Înainte vreme, această taxă se numea ICM, adică Impozit pe circulaţia mărfii.
De ce se numeşte astăzi TVA? Pentru că dacă observaţi, fiecare din lanţ restituie statului TVA-ul la valoarea pe care o adaugă produsului.
Distribuitorul vinde mai scump cu 10 mii de lei şi are de plătit 1,9% din 10 mii de lei. Adică, prin calcul, procentul de 19% calculat la valoarea adăugata a produsul reprezintă cât ai de plătit la stat. Cu alte cuvinte, o metodă mai uşoară de identificare a valorii TVA pe care o ai de plată. Ce este de reţinut… NUMAI CETĂŢEANUL PLĂTEŞTE întreg TVA-ul produsului.