rss
home
26
Ianuarie

Facturile fierbinti din iernile geroase se combat prin ‎reabilitarea termica

You are currently browsing comments. If you would like to return to the full story, you can read the full entry here: “Facturile fierbinti din iernile geroase se combat prin ‎reabilitarea termica”.

Citeste mai mult despre:

, ,

TRIMITE ACEST ARTICOL PRIN:

lista articole

comentarii

  • rasputin a scris pe 27 Ianuarie 2010, 12:00 am

    Buna seara d-na Udrea !va doresc mult succes !

  • sia a scris pe 27 Ianuarie 2010, 12:07 am

    buna,,,,,,dimineata!
    dar cei cu lemne?
    lor cine le duce grija?
    banii lor au venit mai tarziu si la primarii..

  • ing.dela izvoarele Dunarii a scris pe 27 Ianuarie 2010, 06:31 am

    In legatura cu aceste ultime 2 foarte f.f. interesante postari pe blog recente – recte “Guggenheim” si “scaderea inteligenta a costurilor la “”facturile fierbinti”" prin reabilitarea termica” voi incerca sa va scriu 2 e-mailuri mai detailate in afara blogosferei! Mai am insa si un punct suplimentar: am aflat “pe surse” f. nesigure ca Min. Turismului ar
    organiza “ceva” in legatura cu un concurs de “escaladare sau sculptura pe gheata” pt. atragerea turistilor straini nonconformisti! E adevarat stimata Doamna Ministru ?
    al dvs. admirator nepupincurist de la izvoarele Dunarii

  • silverstar a scris pe 27 Ianuarie 2010, 08:44 am

    Bună dimineaţa, Doamna E Udrea! :lol: Să vă simţiţi bine în vizita în care porniţi în această dimineaţă, dincolo!

  • silverstar a scris pe 27 Ianuarie 2010, 08:46 am

    Bună dimineaţa, de la – (minus) 16 grade afară şi + (plus) 21 grade în casă… :lol:

    Citatul zilei

    Când cineva afirmă că ştie ce este fericirea, putem intui că a pierdut-o.
    Maurice Maeterlinck

  • silverstar a scris pe 27 Ianuarie 2010, 09:17 am

    Un zâmbet la cafea :lol:

    Băsescu către mulţimea adunată în Piaţa Victoriei:
    - Am hotărât că de acum vom munci numai miercurea!
    Toată suflarea impresionată, aplaudă în delir.
    - Întrebări?
    Se ridică unu, se scarpină, tuşeşte:
    - Da…’ în fiecare miercuri?

  • balbeck a scris pe 27 Ianuarie 2010, 09:24 am

    Da,da,sigur si de aia se scumpeste factura gazelor cu 25-30 %?Pensionarii ajung in spitale,in saloane speciale pentru inghetati.Si nu numai pensionarii…

  • balbeck a scris pe 27 Ianuarie 2010, 09:55 am

    Cateva sute de lebede au facut o mare greseala:au venit in Romania si mor pe capete,iar autoritatile le lasa sa moara.Vai,autoritatile nu se pot apropia de lebede,pentru ca s-ar putea speria,ar putea zbura si ar putea muri de frig.Asa ca le lasa acolo,in gheata,in largul portului Midia sa moara.Baaaa,numai incapabili avem.

  • razvan a scris pe 27 Ianuarie 2010, 09:58 am

    Poate mai faceti praf si banii astia, doamna Elena!

  • lorenzo a scris pe 27 Ianuarie 2010, 09:58 am

    Salutari tuturor,
    Cand oficialii spun raspicat ca NU creste pretul la gaze, presa, televiziunile in nebunia lor de a dezinforma publicul, latra despre o eventuala crestere!!!!
    Nimeni nu poate sa-i faca sa inteleaga ca NU creste pretul la gaze? E mai placuta o stare de tensiune,de neliniste indusa printr-o manipulare grosolana, cetatenilor haituiti de criza?
    Dragilor din presa…deontologie, dezinteres, servitute…..asta va caracterizeaza, ….sa va fie rusine.

  • Maryland Andrei a scris pe 27 Ianuarie 2010, 10:03 am

    20 000 de locuinte reabilitate termic, la 20 de milioane de locuitori, imi pare extrem de putin. Oare chiar asta e nivelul financiar al Romaniei la ora actuala? Numai atit ne putem permite, mai ales ca am inteles ca si beneficiarii reabilitarii, trebuie sa plateasca o parte din lucrari, pentru a beneficia, in timp, de o oarecare reducere a platilor la consumul de energie. E cam nasol daca numai atita putem, in conditiile in care nu suntem in stare sa accesam 30 de miliarde de euro. Si mai nasol e ca nu este asta singura problema, parerea mea fiind ca lucrurile stau cam la fel in toate domeniile si nu vad niciunde, nici o masura eficienta. Totul se reduce la tergiversari si planuri, care dupa o vreme sunt uitate. Nu am vazut pina acum nici o masura serioasa, totul se reduce, in continuare, la o eterna dezbatere televizata, in stilul contradictoriu al campaniilor electorale. Intentia Elenei Udrea in domeniul reabilitarilor locuintelor si sinceritatea datelor oferite, sunt in schimb de apreciat, ceea ce si fac.

  • ion adrian a scris pe 27 Ianuarie 2010, 10:10 am

    Dna Udrea,

    Un subiect important asa ca :

    Este adevarat ca este o diferenta de optica sau “de dragoste :) ” fata de cetatean la sectoarele 1,2,3 fata de sectoarele 4,5,6(al dvs).
    Adica sunt informat ca in sectoarele 1,2, 3 cetatenii nu suporta nimic din costuri pe cand in sectoarele 4,5,6 suporta 33% sau poate 20%(50% bugetul de stat adica guvernul, 30 primaria si 20% cetatenii prin asociatiile de locatari) conform unei ultime ordonante parca 85/2009.

    De ce se face acest tratament preferential in raport cu niste fonduri europene de care beneficiaza doar sectoarele privilegiate?
    Sunt niste afaceri la mijloc?

    In sectorul 6 sunt si votanti de-ai dvs si cred ca este important de lamurit aceasta chestiune

  • ion adrian a scris pe 27 Ianuarie 2010, 10:18 am

    PS.
    In sect 2, pe Calea Mosilor troneaza o reclama in care cetatenii sunt anuntati ca reabilitarea termica se face numai cu fondurile Primariei si a Ministerului Dezvoltarii Regionale

    PPS.Se pare ca ordonanta 85?2008 s-a publicat in Monitorul oficial.

  • silverstar a scris pe 27 Ianuarie 2010, 10:55 am

    ***lorenzo – Bună! :lol:

    Nu trebuie să te mire de ceea ce face presa… Consideră că acesta este rolul presei: să semene panică, tensiune şi nesiguranţă printre cetăţeni… De ce? Cu ce scop? E uşor de ghicit, uşor de răspuns… Opoziţia are nevoie de o populaţie nemulţumită, speriată, panicată pentru că numai aşa, românii pot fi uşor manipulaţi şi scoşi în stradă… pentru nimic…

    Îmi amintesc cum în preajma sărbătorilor de iarnă şi, imediat, după sărbători, afişau pe TV-uri preţuri aiuritoare la alimentele de bază… A ieşit pe TV şeful cel mare cu carnea şi produsele din carne încercând să liniştească populaţia şi să-i calmeze pe jurnalişti… N-a reuşit… I-au tăiat ăluia legătura cu telespectatorii şi au continuat să pedaleze pe scumpiri…

  • Bibliotecaru a scris pe 27 Ianuarie 2010, 10:58 am

    @ Elena Udrea
    Stimată doamnă,
    Spuneţi că facturile fierbinţi se combat prin reabilitare termică?
    Doamnă Elena Udrea, aţi făcut calculele pe hârtie?

    Nu ştiu exact cât costă această reabilitare termică, dar… am mai citit şi eu pe ici şi pe colo… să spunem că 2.000 de euro de apartament. În nici un caz nu am să spun că proprietarul plăteşte doar 400 de euro, pentru că şi ceilalţi bani tot de la cetăţenii României vin. Deci 2000 de euro pentru a avea factura mai mică. Anul aceasta s-a constatat ce înseamnă o factură mai mică, saltul pe căldură de la 2 mil. la 1 mil.

    Avem costuri de 2000 de euro, adică 82,700 milioane, şi o economie de un milion pe lună.

    Un calcul simplu, 82,7 milioane, împărţit la 1 milion economie, împărţit la 3 luni de căldură pe an… rezultă că investiţia se amortizează în… 27 de ani şi 2 luni.

    Doamnă Udrea,
    Eu vă garantez că blocul meu nu va mai rezista în picioare nici măcar 10 ani, eu estimez 5 ani dacă nu vine nici un cutremur ceva mai serios. Din punctul meu de vedere, nu se justifică nici cei 400 de euro care revin locatarului, nu mai vorbesc despre cei 2000 de euro.

    Doamna Udrea,
    Şi ştiţi ce am mai auzit?
    Că cei 400 de euro care revin locatarului reprezintă exact materialele şi manopera celui care face lucrarea. Veţi spune, pentru ce mai este nevoie de ceilalţi 1600 de euro care nu sunt plătiţi de locatar? Absolut corect. Este vorba despre “expertiza tehnică” şi “planul de execuţie”, tradus în limbaj normal, un nene care vine cu un aparat care “vede” în infraroşu, face o poză în care se vede pe unde sunt scăpările mai mari de căldură (5 minute de muncă) reprezintă expertiza, planul este o chestiune universală, pentru că tot polistiren se pune peste tot, indiferent ce spune expertiza… nu diferă nimic.

    Rezultatul?
    Nişte firme de “băieţi deştepţi”, cum spunea preşedintele odată, bagă nişte bani în buzunar fără să facă mai nimic, “nişte bani” care reprezintă de 4 ori valoarea lucrării… şi românii plătesc cu senzaţia că dau ajutor altor români.

    Personal eu cred că aceste reabilitări termice, mai ales la blocurile care au mai mult de 30 de ani, reprezintă o excrocherie aşa cum a fost şi cu apometrele, gazometrele, centralele de apartament… toate aceste curente care spuneau că vor duce la economii şiiiii, ce să vezi, dimpotrivă, oamenii au dat banii pentru a plăti mai mult la factură, ba au mai avut şi tot felul de accidente de la intervenţiile pe conducte vechi.

    Poate nu este adevărat, dar aşa am auzit şi eu… Cum spunea premierul Boc, m-au minţit ei, vă mint şi eu. Dar aţi putea să verificaţi.

    Poate ar fi mai bine să vorbiţi şi despre aceste lucruri şi nu numai despre cât de benefică este iniţiativa guvernului şi ce încuiaţi sunt cetăţenii care nu acceptă să le fie bine.

  • lorenzosp a scris pe 27 Ianuarie 2010, 11:25 am

    Bibliotecarul
    Stimate Domn,…vrei nu vrei..vremea reabilitarilor a sosit!! Stiu ca mereu critici orice initiativa constructiva, stiu ca esti contra a tot ce se incearca a realiza in aceasta tara,cunosc informarea pe care o acumulezi in diverse domenii, te felicit pt inteligenta si cultura pe care o ai…Dar ceva constructiv nu ne propui? Macar ceva constructiv, creatie proprie din imensa ta cunoastere?????
    ” E usor a scrie versuri,/ Cand nimic nu ai a spune…”

  • lorenzosp a scris pe 27 Ianuarie 2010, 11:26 am

    Pe langa confortul termic, aceste reabilitari au si marele rol de a schimba vizual ,fata uratelor blocuri comuniste……

  • Maryland Andrei a scris pe 27 Ianuarie 2010, 11:34 am

    @Biblio
    Imi pare rau, dar de data asta, oricat as vrea, nu pot sa nu fiu de acord cu tine. Mai ales ca romanii sunt obligati sa-si reabiliteze termic locuintele, folosind doar anumite firme, nu pe oricine, obligati sa obtina avize si sa intocmeasca proiecte doar de la anumite companii de specialitate. Ceea ce nu-mi pare corect. Chestiunea asta cu economia la incalzire este ca si cea cu motoarele hibrid, aparute de cativa ani pe piata americana. Pornesti motorul pe benzina sau motorina si pe urma il treci pe o baterie, facind economie la combustibil. Numai ca bateriile alea nu-ti dau aceiasi forta in motor si ca se consuma relativ repede. La o traversare, sa zic New York – L A, nu mai faci 3 zile si jumatae ci minim dublu. Aspectul neplacut este ca la circa 2 ani, bateria trebuie schimbata. Ele costau intre 7,500 de dolari si 15,000 de dolari. Ori in doi ani, oricat de mult ai circula cu benzina, nu ajungi la costuri de peste 2, poate 3 mii de dolari. Dar faci economie, nu e asa? Cam tot asa stau lucrurile si cu reabilitarile termice, la pereti de beton. Geamurile termopate sunt ok, dar sunt prea scumpe.

  • silverstar a scris pe 27 Ianuarie 2010, 11:38 am

    ***Bibliotecaru – maturizează-te şi nu mai crede, copilăreşte, în promisiunile nimănui… Or fi având guvernanţii intenţii bune dar, când ajung în teritoriu, intenţiile dumnealor se răsfrâng asupra buzunarelor noastre ca nişte bombe ucigătoare… Cine stă să verifice, să vadă cum le sunt aplicate intenţiile? Îţi dai seama câţi trebuie să se hrănească bine speculând aceste servicii? Cine stă să le descâlcească?

    Am fost minţiţi cu apometrele. 3,8 mil lei, in 2001 sau 2002, nu mai ştiu… Ni s-a promis că vom plăti apa – rece şi caldă – atât cât vom consuma… Aşşşşş! Dacă s-ar face o medie câtă apă în plus plătim noi lunar, cu tot cu apometrele pe care le avem, sigur s-ar ineca oraşul meu…

    Am fost minţiţi cu repartitoarele… 4, 8 mil, 2005, 2006… Ni s-a spus că vom plăti atâta căldură cât consumăm… Noi, cu reprtitoarele, am ajuns să plătim mai mult decât cei fără repartitoare, cu toată economia făcută…

    Pentru ei, principalul a fost că şi-au putut vinde nişte aparate… Noi, fraierii – ameninţaţi, siliţi, obligaţi, le-am instalat crezând că cineva ne vrea binele…

    Uită-te şi tu câţi bani irosiţi, bani care ne-au fost furaţi din buzunar amăgiţi fiind că ni se vrea binele…

    Şi tu aştepţi să vină statul să-ţi izoleze casa, gratis… Nu mai poate statul că tu crăpi de frig în casă…

  • Maryland Andrei a scris pe 27 Ianuarie 2010, 12:05 pm

    @Silver
    Si tu ai dreptate de data asta. Dar, din cate stiu eu, afacerea cu repartitoarele a fost facuta de Tariceanu cu echipa sa liberala. Stiu ca atunci, venise o echipa la sotia mea, care spunea ca e obligatoriu sa ii schimbe tevile din fier de la calorifere, cu unele din plastic. Desigur ca era obligatoriu, dar ea trebuia sa plateasca lucrarea. Nu am fost de acord, la fel ca si cu apometrele, ca si cu repartitoarele, asa ca acum, vad ca platesc mai putin ca si cei care au fost de acord. Iar tevile sunt foarte bune, pentru ca sunt fierbinti si contribuie la efortul caloriferelor de a incalzi casa. Nici ideea cu reabilitarea termica, in esenta nu este rea, numai ca ea se poate face, pe banii mei sau cu contributia mea, numai si numai daca eu vreau, fiindca este proprietatea mea. Daca eu o sa vreau sa-mi reabilitez termic casa o sa o fac in functie de pretul pe care il platesc si cu cine vreau eu. Daca il face statul gratis si nu ma deranjeaza, pot sa fiu de acord. Daca nu, nu. Cel mai trist este insa faptul ca nu se pot face afaceri aici, fara interventia sau sprijinul statului. Statul este elementul care a distrus viata romanilor, de 65 de ani incoace si tot asa vrea sa faca in continuare.
    Eu am ramas uimit cand m-am dus sa-mi schimb buletinul expirat. A trebuit sa fac o gramada de copii a certificartelor de nastere, de casatorie, a actelor de proprietate a casei, a nenorocitului de proces verbal de predare-primire a locuintei, sa fac rost de un timbru fiscal de 4 lei. Costa, e drept, putin, doar 7 lei, dar eu mai platisem o data la New York, 40 de dolari pentru verificarea identitatii, de dolari eliberarea unui document de calatorie valabil si cam 60 de dolari parcarea pe timpul asteptarii eliberarii documentului. Am remarcat o amabilitate la toti functionarii cu care am stat de vorba, dar parca sunt prea multi. La evidenta populatiei, aici era o functionara dimineata si una in schimbul doi. In biroul din spate era un sef, a carui semnatura de aprobare, era necesara pe formularul meu, iar seful nu era singur in birou, deoarece vorbea cu cineva si se consulta in privinta documentelor. In fine, cand am intrebat cat timp dureaza, am aflat ca 2 saptamini. Am ramas fara replica. Statul plateste, la biroul de evidenta populatiei, cel putin 4 oameni, ca sa elibereze buletine, carti de identitate, in doua saptamini. In fine, am gasit eu o varianta care sa-i oblige sa-l faca in 3 zile, dar tot imi par cheltuieli inutile. Iar cele practicate de statul roman, impotriva cetatenillor romani, in strainatate, prin intermediul MAE, mult prea mari. 115 dolari sunt bani multi acolo. Se lucreaza, in multe cazuri o zi intreaga pentru ei, plus ca mai pierzi o data suma respectiva, pentru ca daca te duci la consulat nu mai ai timp sa muncesti. Eu pe la astfel de chestiuni am inteles ca o sa tinteasca reforma statului. Dar se pare ca PDL nu-si mai doreste sa ramina multa vreme la putere. Metodele practicate, cam in toate domeniile, pina la ora actuala, ma conduc in aceasta directie. Sper sa nu se repete strategia din ultimii 20 de ani a PSD, dar primele semnale sunt in acest sens. Imi pare rau sa spun asta, dar se pare ca solutia, cel putin pentru mine este tot in strainatate. Nu speram in remedieri rapide a problematicii complexe din Romania, dar vad ca abordarea este diametral opusa directiei bune.

  • Bibliotecaru a scris pe 27 Ianuarie 2010, 12:06 pm

    @ lorenzosp

    Desigur, se poate şi ceva constructiv. Iată ce ar însemna, prezentat succint, “soluţia” mea.

    În primul rând trebuieşte realizată o coroborare între sistematizarea Bucureştilor spre extinderea lui în exterior şi gândirea soluţiilor din interior. Ţinta este construirea unor cartiere rezidenţiale în afara Bucureştilor (şi acestea se pot construi direct în condiţii de indici de calitate optimi, nu mai este nevoie să intervin ulterior pe structura clădirii), cu soluţii de comunicare rapidă cu centrul şi, pe măsură ce lumea se mută natural acolo, blocurile din marile cartiere bucureştene (cele muncitoreşti) se împuţinează prin demolare. Nu cred că cineva refuză să se mute din blocului lui igrasios dacă i se oferă gratuit schimbul cu un apartament mai mare, mai modern, mai nou… La două blocuri demolate se construieşte, un bloc mai înalt care să conţină şi două sau trei etaje de parcare. Se construieşte astfel un spaţiu cu o valoare pe metrul pătrat de trei sau patru ori mai mult decât cel demolat. Unde actualmente sunt blocuri de 4 etaje, se pot înălţa blocuri de 12 etaje (patru de parcări). “Pierderile” se acoperă din valoarea suplimentară adăugată terenului prin valorificare superioară. Nimeni nu pierde, investiţia de la buget se recuperează în câţiva ani, cu un profit, se creează locuri de muncă, se face o sistematizare eficientă a Bucureştilor (şi a altor oraşe, unde este cazul).

    În consecinţă, se satisfac obiectivele:
    - rărirea blocurilor şi îndepărtarea lor unele de altele, lăsând loc spaţiului verde.
    - rezolvarea problemei parcărilor, eliminând practic maşinile parcate pe carosabil şi redând strada circulaţiei rutiere
    - spargerea fluxurilor circulaţiei maşinilor care actualmente trec toate prin nodurile de circulaţie formate în centrul capitalei. Noile cartiere fiind în afara Bucureştilor, evident se vor folosi liniile de centură pentru a ocoli centrul.
    - dispariţia treptată a unei părţi importante de imobile ce necesită reabilitare termică şi seismică (clădirile construite de la zero sunt deja optimizate termic prin soluţie constructivă şi nu prin “anvelopare”… ca să nu ne mai trezim cu anvelopa de polistiren ciuruită de grindină, adică bani aruncaţi la coş), creşterea gradului de siguranţă.

    Domnule lorenzosp,
    Am propus constructiv ca această “anvelopare” să se facă după consolidarea din punct de vedere al riscului seismic, acolo unde este cazul. Este ceva constructiv, pentru că, în momentul în care consolidezi o clădire, trebuie să străpungi pereţii exteriori, adică “anvelopa”… M-a luat careva în seamă? Evident că nu.
    Stimate domn, aceste “legi” sunt făcute cu adresă, nu au nici o treabă cu poporul român… aţi vrea să aplaud? Priviţi pe la americani. Nu veţi vedea acolo consolidare seismică sau anvelopări termice. Clădirile se dărâmă şi se construiesc altele.

    Am să vă spun un mic secret, un secret pe care Guvernul României nu-l ştie. Atunci când construieşti un bloc există nişte indici de siguranţă de care se ţine seama şi o durată de viaţă a clădirii. Această durată de viaţă pentru blocurile de peste 7 etaje este de 50 de ani. Blocul în care locuiesc eu are 46 de ani. Îmi puteţi spune ce nevoie are de anvelopare termică? Betonul îmbătrâneşte (chiar dacă se spune că portanţa lui durează nominal 100 de ani, cutremurele dar şi inundaţia de la vecinul de sus, spune altceva), armătura rugineşte, legăturile monolit se desfac, blocul zumzăie şi când trece o maşină pe stradă… Dacă un bloc se dărâmă pentru că a bătut vântul ceva mai puternic, la ce mă mai încălzeşte “confortul” termic.

  • Bibliotecaru a scris pe 27 Ianuarie 2010, 12:09 pm

    @ lorenzosp
    PS
    Spuneţi:
    “Stiu ca mereu critici orice initiativa constructiva”

    Nu este deloc adevărat, numai că nu observaţi domnia voastră când tac şi nu spun nimic. :D

  • Maryland Andrei a scris pe 27 Ianuarie 2010, 12:31 pm

    Biblio
    La americani, nu toate cladirile se darima si se construiesc altele. E drept insa ca in majoritatea cazurilor, asa se intampla. Am stat, in Fort Lauderdale, unde la “Publix-ul” de unde imi faceam cumparaturile, spatiul fiind destul de inghesuit, am constatat intr-o zi ca nu mai exista cladirea si niste muncitori incercuiau zona cu gard. In trei luni de zile, a fost inaugurat un alt Publix, dar dublu ca dimensiuni. Acolo, cladirile fiind amplasate pe nisip de 2-3 metri pina la pinza freatica nu era posibila supraetajarea. Asa ca s-au mai demolat cateva case din spate si s-a facut o alta cladire, care pastra elementele de design si stil al celei vechi, dar dublu ca spatiu si mult mai moderna, capabila sa faca o reala concurenta, celor din apropiere, Walmart, Kroger si Dixie. Solutia folosita a fost insa impusa de necesitatile impuse de concurenta si a fost o decizie a capitalului privat, fara imixtiuni din partea statului. De fapt acolo nimic nu se face cu statul, iar aici vad ca nimic nu se poate face fara stat. Iliescu si echipele lui au evitat cu maxima eficienta dezvotarea economiei capitaliste, pastrind aceleasi privilegii comuniste pentru reprezentantii statului roman. Ce nu imi pare normal, este de ce se incerca in continuare cresterea influentei statului in toate domeniile?

  • Frank Zapa[King] a scris pe 27 Ianuarie 2010, 12:55 pm

    Cred ca a venit timpul sa zgiltiim putin guvernul din letargia in care a intrat,probabil si datorita frigului care a ,inghetat’toata romania.
    asa ca voi pune in discutie citeva subiecte adiacente articolului afisat de doamna ministru,numai ca de data aceasta va fi o critica,aspra a statului si a guvernului pt ca este inadmisibil ca STATUL ROMAN ,sa aibe abordari si masuri diferite fata de cetatenii sai,sa continue aceasi politica populista,demagica si fara substanta.
    asadar daca tot a-ti deschis aceasta discutie Doamna Ministru o sa-mi permit sa-mi spun si eu parerea vis a vis de aceasta tematica.
    ma deranjeaza ca P.M.EMIL BOC,care stie aceste lucruri ,cunoaste aceste realitati le trateaza ca si cum nu ar exista.

  • Frank Zapa[King] a scris pe 27 Ianuarie 2010, 01:26 pm

    STATUL ROMAN TICALOS,DISCRIMINATORIU SI HAIDUC-asadar vb de reabilitarea termica a blocurilor construite in anii comunismului,construite de miintuiala,intr-un dispret fata de ce inseamna tehnologia constructiilor de locuinte,dar sa zicem ca acest subiect nu merita acum dezbatut.
    Statul in marinimia lui a decis sa sprijine populatia acestei tari prin aceasta masura de reabiitare,reducind factura la caldura ,asa de-a valma,la gramada .masura populista,comunista si fara nici o noima,asa cum sunt toate masurile luate in tara asta in ultimii 20 de ani.
    dar,sa intram in subiect:
    1.-in romania sunt 3.600.000 milioane de apartamente.in aceste apartamente locuiesc oameni foarte saraci,saraci si oameni potenti financiar,care sunt mult peste nivelul mediu la capitolul venituri.
    bon si ce face statul roman in marinimia sa?pai vine si ofera acelasi tratament si sarantocului si celui cu posibilitati materiale.
    pai ce facem aici?tratam in acelasi mod si saracul si bogatul?in loc ca sumele disponibilizate de la cei potenti sa mearga la cei saraci ori in alta parte.
    e normal sa opereze statul roman cu aceiasi unitate de masura?nu,acest mod de a gindi si actiona nu este discriminatoriu,ci este inteligent si are darul de a stimula reabilitarea termica.
    2. de ce spun ca statul este haiduc si discriminatoriu?pt ca iata de ce,in acest moment mii poate zeci de mii de romani si-au reabilitat termic apartamentele,izolindu-le ,schimbindu-si timplaria ,trecind la timplarie de tip TERMOPAN.
    asadar oameni constienti au hotarit sa-si rezolve singuri aceasta problema,dar sa vedem cum ii trateaza statul pe acesti cetateni,platitori de taxe si impozite ca tot ceteanul roman?
    pur si simplu ii batjocoreste,ii sfideaza,ii trateaza ca pe niste cetateni de rangul 2.
    pt ca ei si-au cheltuit banii propii,poate rabdind foame,sacrificindu-si viata lor personala,concedii,nefacute,dar in acelasi timp au schimbat fata oraselor,au scutit statul sa mai importe importante cantitati de gaz,deci au bagat bani in buzunarul statului si statul ride de ei si-i considera timpiti.
    de ce?pt ca lor statul nu le returneaza nimic,nu le ofera acei 75%din cheltuiala.
    ce cred oare zeciile de mii ori poate sutele de mii de romani despre statul si guvernul romaniei,care prin forte propii si-au reabilitat apartamentele?VRETI SA VA SPUN EU?
    si procedind in felul acesta oare statul roman nu incurajeaza lenea,indiferenta,nesimtirea,pina la urma lipsa de respect fata de propietate,pt ca nu,e mai simplu sa stai cu mina intinsa la MILA STATULUI,SA ASTEPTI CA STATUL SA SE POARTE CA UN HAIDUC.
    Cum e posibil sa avem guvernanti care sa nu analizeze toate aceste lucruri?DE CE VA PLATIM DOMNILOR SI DOAMNELOR?
    sa procedati la discriminari,sa incurajati metehne de tip comunist?nu v-am trimis in guvern sa procedati in acest mod,v-am trimis sa ne tratati pe toti cu aceiassi unitate de masura,si doar acolo unde este nevoie statul sa intervina si sa sprijine oamenii batrini,pensionarii,pe cei care cu adevarat au nevoie de sprijin.

  • silverstar a scris pe 27 Ianuarie 2010, 01:32 pm

    ***Maryland Andrei – se poate să ai dreptate cu Tăriceanu-repartitoare… Atunci când ne-au obligat să le punem – 2005 -2006 – a fost momentul când R Stavarache, primarul nostru, a cotit-o de la PUR, actualul PC, spre PNL şi trebuia să se pună bine cu noul şef…

  • silverstar a scris pe 27 Ianuarie 2010, 01:35 pm

    cei care cu adevarat au nevoie de sprijin. Cine face anchetă socială să constate care sunt persoanele care au – cu adevărat – nevoie de sprijin?
    Dacă s-ar merge pe cinstite, n-ar mai fi atât de mulţi bani risipiţi pe profitori…

  • stefanyya stefanyya a scris pe 27 Ianuarie 2010, 01:37 pm

    Multe adevaruri graiesti tu FRANK ZAPA….

  • lorenzo a scris pe 27 Ianuarie 2010, 01:56 pm

    Bibliotecarul,
    Foarte interesanta ideia dumneavoastra, dar e valabila pe termen lung, foarte lung, f costisitoare si fantezista ,dar nu in totalitate.
    Hai sa gasim si chestii obiective, pe termen scurt si mediu, cu banii exsistenti la aceasta ora in bugetul tarii si care sa genereze locuri de munca, imbold economic, etc.

  • Katrina a scris pe 27 Ianuarie 2010, 01:57 pm

    Oare ce s’a intamplat cu Kingu, a uitat sa’si ia pastilele astazi ?

  • Maryland Andrei a scris pe 27 Ianuarie 2010, 02:18 pm

    Katrina
    Nu s-a intamplat nimic cu Frank, dupa parerea mea. El a fost putin partinic, in favoarea PDL, in campanie electorala, dar ceea ce a spus acum este benefic pentru PDL, acum, in masura in care este receptat si inteles corect mesajul lui. Cu statul, actor principal pe toate scenele economiei romanesti, nu o sa se ajunga la nici un succes sau la nici-o rederesare economica. Singura sansa este sprijinirea, fara partinire, a economiei de tip capitalist, ori si eu vad ca asa ceva nu se vrea cu nici un chip. Parca toti membri PDL sunt multumiti ca 5 ani, cat o sa fie Basescu presedinte, o sa fie suficient. Nimeni nu da semne ca vor mai urma si alte alegeri, iar atunci se vor afla in pozitia in care se afla PSD astazi. Si asta costa, mult mai mult decat o investitie, acum.

  • balbeck a scris pe 27 Ianuarie 2010, 02:19 pm

    O sa ajungem la (termo) izolare.

  • ion adrian a scris pe 27 Ianuarie 2010, 02:19 pm

    Repartitoarele repartizeaza corect plata intre locatari adica cat consuma fiecare din factura platita ptr contorul blocului.
    Dar nu te asigura contr umflari la acesta factura (nici fara ele nu esti asigurat0 si nici ptr hotiile pe care la fac unii locatari in complicitate cu administratorul ptrin citiri falsificate etc, asa ca unii platesc ptr ceilaltiti dar nu repartitoarele sunt de vina ptr asta.
    La fel si contoarele de apa care insa nu reparizeaza nimic ci platesti ca la electrica exact cat consumi adica mai corect cat inregistreaza contorul. Aici cei fara contoare platesc probabil mai mult decat consuma, caci toate pierderile si consumul necontorizat(diferenta dintre suma platita de bloc si ce platesc locatarii contorizati) revin celor fara contor.

    Restul sunt prostii ale unora care nu pricep nici tabla inmultirii.

    Biblio, s-ar putea sa ai dreptate intr-o anume masura, dar nu poti spune ca reabilitarea termica nu micsoreaza consumul de energie, adica pierderile nenecesare.

  • balbeck a scris pe 27 Ianuarie 2010, 02:22 pm

    O sa avem 1 milion de someri anul asta…pd-l e principalul vinovat pentru ca a apelat la diavol(fmi).

  • Bibliotecaru a scris pe 27 Ianuarie 2010, 02:29 pm

    @ lorenzo

    Orizontul de aşteptare pentru finalizarea a ceea ce am spus mai sus, dacă hârtiile circulă cu rapiditate, dacă toate merg bine, este de 20 de ani. Primele rezultate s-ar vedea din anul al treilea.

    Doriţi ceva şi mai rapid?
    Reabilitarea conductelor. De la locul unde se produce curentul electric şi până la punctul termic, se pierd minimum “10% din gigacalorii”, între punctul termic şi bloc se mai pierd 30-50%(depinde de cât de lung e circuitul). Ei bine, un imobil reabilitat câştigă maximul 20 % din ce rămâne, adică cam 10% din întregul furnizat de electrocentrală. Numai vorbesc despre conducte sparte… aici deja nici nu mai trebuie să insist. Reabilitând conductele şi modalitatea prin care ajunge agentul termic în calorifere este o sursă de economie energetică mult superioară reabilitării locuinţelor. Primăria a început acum mulţi ani să schimbe ţevile… dar numai magistralele.

    Noile blocuri despre care vorbesc ar trebui să aibă un sistem propriu de răcire/încălzire, eliminând pierderile pe conducte şi permit microclimatul în clădire, încă un avantaj pentru faptul că noile cartiere nu vor avea o reţea de termoficare centralizată venită din interiorul Bucureştiului.

  • Bibliotecaru a scris pe 27 Ianuarie 2010, 02:32 pm

    @ lorenzo
    Ar putea spune cineva de ce cetăţeanul plăteşte gigacaloria care îi vine pe ţeavă ca şi cum aceasta ar fi fost produsă în mod special, fără să se ia în seamă că de fapt apa caldă din ţevi este, măcar în parte, un produs secundar de la producerea curentului electric, şi cetăţeanul plăteşte acea încălzire de apă încă o dată, pentru că intră şi în costurile curentului electric?

  • Bibliotecaru a scris pe 27 Ianuarie 2010, 02:40 pm

    @ Maryland Andrei
    Este o părere că statul nu participă în America. Nicăieri, nimeni nu se apucă să dărâme clădiri de capul lui.
    Poate că partener nu este statul Guvern, ci statul primărie. Primăria hotărăşte şi privatul profită economic de oportunitate (dacă oportunitatea este profitabilă). Evident că nici blocurile despre care vorbesc nu sunt făcute de către stat ci în parteneriat public-privat, eventual doar privat. Statul, prin Guvern sau primărie, trebuie să fie garantul lucrării. Dat fiind că mă adresez urechii unui ministru care are în subordine ANL… Înţelegeţi?

  • balbeck a scris pe 27 Ianuarie 2010, 02:41 pm

    Ce diferenta e intre kabul si cahul?Pentru un presedinte de stat din sud estul europei se pare ca niciuna.Sa-i dau numele presedintelui?Nu merita.Ii fac reclama.

  • Katrina a scris pe 27 Ianuarie 2010, 02:45 pm

    Andrei

    Kingu n’a fost “putin partinic” ci efectiv partizan, dar poate isi va da seama, ca si altii de altfel, ca partidele politice din Romania sunt intr’o continua campanie electorala, unde cei care ajung la putere iau doar masuri populiste. Oare sa fie din cauza dezinteresului sau a neprofesionalismului ? Inca n’am vazut un politician sa puna degetul pe rana, hotararile luandu’se in functie de interesele de clan. Nu zic ca in America e cu mult diferit, dar acolo oamenii nu asteapta sa li se dea. Cum ai vrea sa se treaca la capitalism, cand toti imbogatitii din ’89 incoace au facut banii doar din “afaceri” cu statul, care ia banul din buzunarul saracului si il baga in buzunarele politicienilor si amicilor lui ?

  • Bibliotecaru a scris pe 27 Ianuarie 2010, 02:46 pm

    @ ion adrian
    Este evident că “anveloparea” termică reduce pierderea energiei prin pereţii exteriori, în cazul în care această operaţie este făcută corect şi are stabilitate în timp. Problema nu este aici ci în rentabilitate. Când sunt -30 de grade afară, o blană de vizon ţine cald doamnei… dar costă scump confortul termic astfel obţinut.

  • Katrina a scris pe 27 Ianuarie 2010, 02:51 pm

    Biblio

    Proprietarul cladirii Ministerului Mediului din Ottawa, este un amic al meu…….
    Rolul statului nu este sa construiasca locuinte pentru muncitori………

  • Bibliotecaru a scris pe 27 Ianuarie 2010, 03:01 pm

    @ Katrina
    Primăria din Ottawa nu se îngrijeşte ca locuitorul oraşului să aibă unde sta? Nu primăria stabileşte dacă se construieşte sau nu un viitor cartier?

  • Maryland Andrei a scris pe 27 Ianuarie 2010, 03:06 pm

    Biblio
    Nici statul Guvern, nici statul Primarie nu intervine in astfel de chestiuni, pentru ca statul nu se implica in economie. In afara de Posta si de Armata, de proprietati asupra unor autostrazi si terenuri, in general cu paduri, statul nu are nimic in posesie in America. Statul, acum de cand este presedinte Obama, incearca sa influenteze cumva politica de creditare bancara si impune niste reguli si norme acolo, dar nu le poate face obligatoriu. Magazinul de care spuneam, un supermarket, s-a demolat si s-a reconstruit, strict pe banii celor care il au in proprietate, iar statul Primarie, are si poate avea o singura parghie de interactionare: eliberarea sau nu a permisului de lucru, ceea ce acolo se chema Work Permit. Dar asta se face doar in baza respectarii normelor si standardelor de executie, nu si prin finantare. Proprietarii, daca au bani, pot sa-si demoleze magazinul, in fiecare an si sa-l construiasca din nou. Daca nu au sau daca nu au suficienti, ei negociaza credite cu banci, care si ele sunt tot afaceri private. Concurenta acerba din domeniu, impune retehnologizari, modernizari si alte investitii, alternativa fiind iesirea din business-ul respectiv. Unul din concurenti era acolo Walmart, o retea care are peste 200 de milioane de clienti zilnic, in toata America, fiind nu stiu cate zeci de mii de astfel de magazine. Ori ca sa combati un astfel de concurent, care practica cele mai mici preturi, iti trebuie calitate, spatiu, eleganta si multe altele. Ori astea impun investitii. Ai bani investesti sau ai minte sa produci un proiect viabil pe care sa-l finanteze o banca, rezisti in afacere. Nu ai, dispari, dar statul nu se baga. Vine altul in locul tau care are si gaseste solutii. Am facut lucrari de reabilitare si modernizare in peste 100 de hoteluri si te rog sa ma crezi ca stiu cum functioneaza lucrurile si stiu cu cine am discutat acolo. Numai la noi, vad ca fara stat nu se poate face nimic, uneori fiind important ca statul macar sa nu-ti puna piedici. Dar asta e alta problema. Important este ca discutiile au inceput sa treaca de la nivelul strict politicianist si partinic la nivel punctual, pe diverse teme de interes. O sa apara si solutiile. Mie asta care o spuneai tu cu construirea unor blocuri foarte inalte in afara orasului si demolarea celor care mai mult incurca locul, imi pare excelenta. Nu e nevoie de stat aici, e nevoie de capital. Si e nevoie ca statul sa nu puna piedici.

  • Frank Zapa[King] a scris pe 27 Ianuarie 2010, 03:08 pm

    Partea a doua-zilnic in perioadele de iarna suntem invadati pe toate canalele tv cit de prost lucreaza societatile de STAT care asigura agentul termic.
    acelasi ritual care de 20 de ani se deruleaza in fiecare iarna./
    oameni agitati,frig ,comentatorii populisti care pling pe umerii celor care ,nu-i asa rabda frig.
    intrebare DE CE RABDA FRIG?
    si pun aceasta intrebare pt ca in multe medii urbane din tara ,din romania,aceste companii structurate dupa cele mai paguboase retete comuniste,adica sa jecmaneasca cetatenii,au fost facute praf,desfiintate ,iar locatarii blocurilor-PROPIETARII-si-au luat soarta in propiile miini si si-au rezolvat problema in cel mai pur stil capitalist-CIT CONSUM ATITA PLATESC,CIT IMI PERMITE BUZUNARUL ATITA VOI CONSUMA.centrale propii.
    iata citeva aglomerari urbane desprinse total de la sursa asta pacatoasa si paguboasa numit-AGENT TERMIC-.
    BAIA-MARE,total debransata,nu exista societati de stat care furnizeaza agent termic,dej,gherla,partial clujul,si muulte alte localitati.
    intrebarea care se pune din nou,oare acesti ceteani romani au fost fraieri?oare acesti romani erau pur si simplu dati afara din case de banii ,astfel incit ei sa se gindeasca la soarta lor?
    cum se face ca altii stau nepasatori si astepta ca tot el,MARIA SA ATOTPUTERNICUL STAT SA VINA SI SA LE PLATEASCA DATORIILE.
    ba mai mult decit atit,sunt indignati ca nu le plateste statul si berea pe care ar trebui sa o bea linga caloriferul fierbinte.
    cum e posibil ca statul sa incurajeze aceste stari de lucruri?pina cind vom perpetua acest gen de minciuna-PROTECTIE SOCIALA PT TOTI.
    asa se intimpla si in sanatate,si in multe alte zone.
    cind o sa vina guvernul,cinstit ,onest si sa spuna:
    domnilor,atita avem,atit putem oferi,cinstit-ACESTA-I PACHETUL,SIGUR,REPET SIGUR PE CARE IN ANUL ACESTA IL PUTEM OFERI.
    nu sa promitem tuturor,la gramada dind loc la abuzuri semecherii etc.
    cam aceste lucruri vi le solicit doamna ministru.
    la acest gen de atitudine ma astept din partea dv si a guvernului,nu la promisiunI care ramin pe hirtie si irita si deranjeaza pe toata lumea.
    incetati sa ginditi totul prin prisma VOTURILOR CE POT FI OBTINUTE urmare a unor promisiuni mincinoase.

  • balbeck a scris pe 27 Ianuarie 2010, 03:08 pm

    Romania se face de râs.Nuţu Camataru a castigat un proces la CEDO.

  • Frank Zapa[King] a scris pe 27 Ianuarie 2010, 03:15 pm

    Katrina-eu nu am inebunit-numai ca eu stiu sa fac deosebirea intre un atac libidinos,gratuit si fara nici o noima si o critica pe subiect.
    ai vazut,ai citit undeva despre acest subiect?cum se face ca opozitia nu-i in stare sa gindeasca dincolo de JOS BASESCU.
    ceea ce eu fac acum nu este sa dau in pd-l,este un gest fata de romani,campania electorala s-a terminat,acum avem treaba,nu sa ne tot lamentam.

  • Katrina a scris pe 27 Ianuarie 2010, 03:17 pm

    Bibliotecaru

    Nu este rolul primariei sa stabileasca unde va locui cetateanul ci a promotorului imobiliar…Rolul primariei este sa vegheze la respectarea urbanismului, a normelor de contructii si bineinteles la colectarea taxelor, din care sa asigure serviciile cetatenilor. Nimeni, nu merge in audienta la primarie ca sa obtina un apartament………

  • Bibliotecaru a scris pe 27 Ianuarie 2010, 03:19 pm

    Statul nu are nimic în posesie în America. Foarte interesant. Atunci înseamnă că oamenii de afaceri au sub posesie străzile din oraş, terenurile publice, clădirile publice… Ce om de afacere o fi proprietarul primăriei din New York şi Ottawa?
    Offf…

  • Bibliotecaru a scris pe 27 Ianuarie 2010, 03:42 pm

    @ Katrina
    Stimate domn,
    Purtaţi nick de uragan. După ce a trecut uraganul prin America, ce oameni de afaceri s-au îngrijit de sinistraţi? Nu guvernul s-a ocupat de corturi, de case pe roţi, de rulote şi ce a mai fost atunci?

    Este evident că primăria nu oferă case oamenilor, dar oferă adăposturi pentru cazurile sociale. Este evident că primăria nu construieşte case, nu iese primarul cu mistria şi canciocul să facă ceva clădiri, dar primăria dezvoltă proiecte de construcţie în parteneriat public-privat, proiecte care pot fi locuinţe pentru a acoperii necesarul locuitorului oraşului şi a nu lăsa oamenii să trăiască pe stradă pentru că nu au unde locui. Dacă primarul ştie că are o cerere de 10.000 de apartamente, va începe un proiect zonal de construire a acestor apartamente. Vă amintiţi proiectul Dracula Park? Statul guverna construcţia parcului în parteneriat public-privat…

    Dacă eu am un bloc în buricul târgului, nu-l pot dărâma să construiesc ce mi se năzare, trebuie să consult primăria şi să iau aprobări fără de care nu pot face nimic. Primăria nu-mi va da aprobare să fac ce doresc dacă nu acea construcţie nu se adresează interesul public. Primăria vine şi spune… vrei să construieşti altceva pe terenul acela?, fă un spital, pentru că nu am spital în zonă. Astfel primăria, prin eliberarea autorizaţiei, stabileşte ce şi cum face privatul. Dacă primăria nu autorizează, dacă consiliul nu aprobă, degeaba am eu terenul şi vreau să fac nu ştiu ce, că nu-mi aprobă nimeni.

  • Katrina a scris pe 27 Ianuarie 2010, 03:56 pm

    Biblio

    Imagineaza’ti primariile de pe aici ca fiind guverne locale, unde partidele locale n’au nimic de’a face cu partidele din parlament. Bineinteles, exista colaborare, dar ce e de competenta locala, hotararea este exclusiv locala. Fiecare mare oras are corpul de politie propriu, primarul fiind seful Politiei, Pompierilor, etc….

1 2 3 12

arhiva posturi

Mai 2012
« Apr    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Urmareste-ma pe facebook

twitter live feed

ZIUA EUROPEANĂ FĂRĂ MAŞINI, 22 septembrie 2011 pe bicicleta

ZIUA EUROPEANĂ FĂRĂ MAŞINI, 22 septembrie 2011

Inaugurarea telegondolei din localitatea Vulcan telegondola

Inaugurarea telegondolei din localitatea Vulcan

Proiect de Finantare pentru Municipiul Braila video2

Proiect de Finantare pentru Municipiul Braila