Realizarile mele

Cresteri in turism

Unele dintre cele mai mari satisfactii profesionale le-am avut in functia de ministru al Turismului. In ciuda criticilor, rezultatele pe care le-am avut gestionand acest domeniu vorbesc de la sine. In timp ce majoritatea celorlalte ramuri ale economiei au scazut in perioada crizei, am lasat turismul cu o crestere de 17%. Rezultatele au venit dupa investitii consistente in infrastructura turistica si in promovare.

Turismul romanesc a beneficiat de o finantare considerabila in mandatul meu de ministru, domeniului fiindu-i alocati in perioada 2009-2011 peste 200 de milioane de euro de la bugetul de stat si de 612 milioane de euro bani europeni. Din acesti bani, 215 milioane de euro de la UE sunt folositi pentru restaurarea si valorificarea turistica a patrimoniului cultural pentru proiecte care vizeaza, de exemplu, manastirile celebre din Bucovina, bisericile fortificate sasesti si bisericile de lemn din Transilvania, cetatile medievale din Transilvania, centre istorice, muzee, case memoriale, monumente. De 330 milioane de euro au beneficiat investitorii privati care si-au putut cofinanta din fonduri europene proiectele de investitii in infrastructura turistica, iar 150 de milioane euro sunt disponibili pentru actiuni de promovare turistica la nivel local, regional si national.

In 2009, am luptat sa pun Romania pe harta turismului mondial, folosindu-ma de doua dintre cele mai pretioase atractii: Carpatii si Delta Dunarii. In plus, am organizat numeroase evenimentele sportive sau culturale si am pus la punct o strategie pe termen mediu si lung pentru dezvoltarea durabila a turismului romanesc. Astfel, am realizat brandul turistic al Romaniei si am stabilit o strategie de creare si promovare a acestuia, desfasurata sub sloganul „Explore the Carpathian Garden", apoi o strategie de dezvoltare a turismului balnear, a sudului litoralului romanesc si a ecoturismului. De asemenea, am pus la punct un plan strategic si operational de marketing turistic al Romaniei si al Bucurestiului pentru perioda 2011-2015.

In plan extern, am promovat Romania, tot in 2009, pe CNN, Euronews, Eurosport prin clipuri cuprinzand recomandari ale celor trei mari sportivi: Gheorghe Hagi, Nadia Comaneci si Ilie Nastase.

In acelasi an am stabilit o premiera mondiala cand Romania a primit trei trofee "Marul de Aur" de la Federatia Internationala a Jurnalistilor si Scriitorilor de Turism (FIJET), pentru Zona Ecoturistica Marginimea Sibiului, pentru Rezervatia Biosferei Delta Dunarii, dar si pentru o companie de transport aerian romaneasca.

Impreuna cu echipa de la MDRT am reusit sa convingem TUI, cel mai mare tour-operator din lume, sa revina in Romania, dupa ce a parasit piata in 2006. Si un alt mare tour-operator european, Neckermann a inclus destinatiile romanesti in cataloagele sale, ceea ce arata increderea pe care o au fata de politicile Guvernului in domeniul turismului. In paralel, am alocat fonduri substantiale pentru modernizarea a 17 domenii schiabile din 10 judete, acordand la fel de multa atentie infrastructurii turistice culturale sau din statiunile balneoclimaterice si am construit porturi turistice in Delta si pe Litoral.

Cu prilejul Expozitiei Mondiale de la Shanghai, din iulie 2010, am lansat brandul turistic al Romaniei. Logoul noului brand este reprezentat de o frunza colorata in nuante de verde, de altfel culoarea predominanta a intregului concept. "Explore the Carpathian Garden" este noul slogan prin care turistii sunt invitati sa exploreze "gradina carpatica". In timp s-a dovedit ca brandul turistic, cu vizualul si cu strategia de promovare aferenta, cu un buget de creatie si promovare de 75 milioane de Euro de la UE, a fost un concept de succes, turismul inregistrand cresteri semnificative in vreme de criza in Romania.

In noiembrie 2011, am avut onoarea sa fiu oaspetele Printului Charles la Clarence House, in Londra, discutand cu acesta despre conservarea si promovarea turistica a naturii nealterate si a traditiilor pastrate peste veacuri in Transilvania. Mostenitorul Coroanei are in proprietate cateva case traditionale in comuna Viscri din judetul Brasov, si a vorbit in mai multe randuri despre legatura afectiva pe care o are cu Transilvania, dovedindu-se unul dintre cei mai importanti vectori de imagine pentru turismul romanesc.

Mesaje