Realizarile mele

Promovarea traditiilor locale si a valorilor nationale

Pentru a face fata competitiei acerbe existente in domeniul turismului la nivel global, Romania si-a construit, in mod profesionist, o strategie prin care sa se deosebeasca de alte destinatii turistice din lume si sa devina memorabila. Strategia are drept pilon central brandul de turism al Romaniei, un concept prin care vorbim turistilor despre natura nealterata si peisajele feerice pe care le avem, despre autenticitatea traditiilor noastre si despre mostenirea noastra culturala unica.

Proiectul de brand, initiat de ministerul pe care l-am condus, este finantat din fonduri europene prin Programul Operational Regional 2007-2013 si are ca obiectiv crearea unei imagini pozitive si cresterea atractivitatii Romaniei in strainatate. In cadrul acestui proiect, am finalizat realizarea brandului si a planului de marketing pentru urmatorii patru ani.

In ceea ce priveste identitatea vizuala a brandului turistic, aceasta este sustinuta de un element grafic puternic ancorat in natura si traditia romaneasca, completat de o invitatie adresata publicului tinta. Simbolul grafic sugereaza varietatea formelor de relief specifice Romaniei si trimite la elementele primordiale pamant-apa, natura salbatica, aventura, dinamism. "Explore the Carpathian Garden" se constituie intr-o invitatie adresata tuturor celor care doresc sa descopere "carari neumblate" cu natura neatinsa, cultura autentica si traditii stravechi.

Concluziile cercetarilor de piata au evidentiat cele mai competitive sase produse turistice ale Romaniei: circuitele culturale, turismul in natura, turismul rural, pachetele tip city break, turismul activ si de aventura, turismul balnear si wellness. In acelasi context s-a stabilit ca principalele avantaje competitive ale Romaniei sunt natura si peisajele neatinse (lantul Carpatilor, Delta Dunarii), unicitatea patrimoniului cultural (site-urile inscrise in patrimoniul UNESCO), precum si autenticitatea culturii si a stilului de viata.

O alta concluzie importanta a acestor studii este aceea ca turismul de masa nu se potriveste acum Romaniei, fiind mai eficient sa canalizam investitiile catre acele zone care s-au dovedit a detine un potential major. Zonele care vor reusi sa isi pastreze caracterul, autenticitatea si modul traditional de viata vor trezi interesul tot mai multor segmente de potentiali vizitatori, tinand cont de faptul ca pe piata internationala se remarca doua tendinte importante: aceea de sofisticare a gustului turistilor, aflati in cautare de experiente deosebite, precum si cresterea numarului celor care opteaza pentru vacante in care arta, cultura, istoria, educatia si spiritualitatea joaca un rol important.

Mesaje

Lasa un mesaj

CAPTCHA Trimite
Daca nu poti citi literele, clic aici

Nu exista mesaje.