rss
home
26
Februarie

Tinerii, prima prioritate

You are currently browsing comments. If you would like to return to the full story, you can read the full entry here: “Tinerii, prima prioritate”.

Citeste mai mult despre:

, , , , ,

TRIMITE ACEST ARTICOL PRIN:

lista articole

comentarii

  • silverstar a scris pe 27 Februarie 2010, 09:51 am

    Merită citit! Nu-i stresant!
    Bazaconiile politice ale saptamanii

    Sursa: ziare.com http://www.ziare.com/actual/opinii/02-27-2010/bazaconiile-politice-ale-saptamanii-voteaza-castigatorul-trofeului-ziare-com-998459

  • Frank Zapa[king] a scris pe 27 Februarie 2010, 10:28 am

    Buna dimineata MORO-vad ca ai trecut la ginduri mai bune in ce ma priveste si te-ai hotarit sa mai schimbi ceva ginduri si cu mine.
    m-am inarmat cu rabdare si am parcurs tot textul tau,incercind sa patrund sensul spuselor tale.
    admit ca asa ,intr-o lume perfecta ideile tale nu ar fi tocmai rele si ar face lumea mai buna,poate,rezolvind dificila problema a locuintelor
    dar recitind inca o data textul tau,m-am intrebat daca undeva in lumea asta s-ar putea derula un asemenea program atit de idealist incit si ideologii chinezi,cei care fac un mixt intre comunism si capitalism nu ar fi invidiosi pe ideile tale mai mult decit generoase.
    vreau sa fiu bine inteles,nu am de gind sa sanctionez idealismul tau,altruismul tau,vreau doar sa spun ca traim in lumea ,CARE ESTE’
    alta ,pt moment nu avem,n-am descoperit lumea perfecta si nici sanse nu sunt pt urmatorii 200 de ani.
    statul marinimos pe care il invoci ar trebui sa aibe banii care sa securizeze invenstitia in case, a tinerilor,lucru pe care nu il poate face decit deturnind banii din taxele celorlati cetateni.
    luru imposibil de facut intr-o lume capitalista ,a concurentei,care printre altele implica si……Riscul,optiunea,concurenta etc.
    poate esti tu un vizionar si noi astilalti nu suntem capabili de altruism,e foarte posibil si asa ceva,cert ramine insa realitatea care ne inconjoara,lupta pt supravietuire,incercarea disperata de a tine barca deasupra valurilor si salvarea celor pe care ai hotarit sa-i legi de calitatile tale.
    asa cum am spus de nenumarate ori,eu sunt un om de dreapta cu o viziune a vietii in care competitia are un loc foarte important,statul TATUC,nu prea imi inspira multa incredere.
    exceptia,in cazul nostru-TINERII DORITORI DE CASE-nu trebuie sa creeze precedente,majore.
    pt ca miine mai gasim o exceptie,poimiine alta si uite tot asa….
    pina ajungem un popor de exceptie-CARE S-A ARUNCAT SINGUR IN GROAPA CONSIDERINDU-SE EXCEPTIONAL.
    nu trebuie sa ma aprobi,suntem in mod evident pe pozitii doctrinare diferite,dar trebuie sa vezi ca doctrinele de stinga in care s-a pus prea multa generozitate [vezi grecia si chiar romania] sunt falimentare,si au dus tarile respective in colaps.

  • N.G. a scris pe 27 Februarie 2010, 10:35 am

    Moro

    Te rog sa ma crezi ca inteleg perfect ce spui,si sunt in totalitate in acord cu tine.Experienta bancara in vremuri de criza nu o doresc nici celui mai mare dusman…Intrebarile tale sunt si ale mele si sunt sigura ale tuturor romanilor care trec prin traume ca cele descrise de tine.Ceea ce este mai tragic si nu cred ca guvernantii isi dau seama de asta,este ca din totalul celor care isi vad afacerile prabusite cu ajutorul politicilor bancare scapate de sub control sau chiar niciodata controlate,un procent infim din acestia vor mai avea forta financiara si morala chiar,sa se replieze astfel incat economia romaneasca sa simta in mod real o crestere.La nivel personal,dincolo de afaceri sunt oameni care nu isi vor mai reveni moral niciodata,Romania pierzand astfel o clasa de oameni energici si intreprinzatori care ani de-a randul au sustinut economia.Nu doar tu ai prieteni,toti avem…este un fapt general in Romania.In orasele mici unde replierea pe piata e practic imposibila pentru ca nu exista niciun fel de piata,astfel de practici fac parte din tragedia locala…un teatru la care asistam si speram sa iesim normali la cap,fara a te mai gandi in viitor la a o lua de la capat.Nu stiu cata vina are statul in toata aceasta stare de lucruri,nu stiu cata autoritate are sa intervina in stabilirea clauzelor contractuale,in fond riscurile oricarui apelant la serviciile unei banci este asumat si cunoscut.Problema este ca de nicio parte,banci,imprumutat,stat,nu s-a prevazut conduita in caz de criza economica,atunci cand planul de afaceri sau planurile personale-respectiv achizitionarea de case masini sau alte facilitati-devin dependente de evolutia economica generala si nu de capacitatea manageriala sau vointa celui care a vrut o casa pentru copiii sai.Aici cred ca este lacuna pe care nici statul si nici bancile nu au acoperit-o,pentru ca pur si simplu au exclus-o din scenariul posibil al evolutiei unui plan de afaceri sau personal.Poate pe aceasta nisa,a conditiilor economice speciale,ar putea guvernul sa opreasca ceea ce a inceput in romania: Jihadul bancar in sectorul privat,ce va avea efecte profunde in acest sector,in opinia mea,va crea cel putin 3-4 ani de pauza investitionala(si cred ca sunt optimista),iar efectele derivate din aceasta pauza le putem previziona cu totii.Sa nu uitam ca orasele pana in 50.000 de locuitori,in general ocolite de investitori cu potential si care acum sunt in colaps datorita prabusirii economiei locale asa mici cum a fost,vor fi piatra de moara a intregii economii romanesti,fara perspective de revenire odata cu disparitia clasei de intreprinzatori de mijloc demoralizate de toata aceasta stare de lucruri.

  • Maryland Andrei a scris pe 27 Februarie 2010, 10:39 am

    Buna dimineata. Economia de tip concurential, libera, este singura care a produs progres si prosperitate. Socialismul, comunismul, societatile in care statul are un rol major, au fost catastrofa ultimei sute de ani. Mie imi pare penibil sa amintesti macar despre aceasta optiune. Ea este pentru oameni slabi, fricosi, lasi, fara valoare. Pentru cersetori.

  • ion adrian a scris pe 27 Februarie 2010, 10:44 am

    @Frank,
    M-am gandit la ce mi-ai spus.
    Adu-ti aminte ca dupa ce l-am felicitat le PM Boc inainte de afi din nou nominalizat si apoi acesta a format guvernul am spus ca intru intr-o vacanta mai lunga, neprecizata gandind cam asa(probabil ca si tu la fel):
    Ne-am batut alaturi de voi, am castigat, Basescu alt mai dat nu mai poate avea in vedere asa ca acum este treaba voastra sa guvernati si peste o perioada de gratie o sa mai vedem.
    Daca ma intreba cineva atunci cat este acesta perioada de gratie as fi fost tentat sa zic , ca pana in 2012 la alegerile ce urmeaza.
    Apoi mi-am dat seama ca asta ar fi valabil intr-o societate normala, asezata uinde nu se duce intre partidfe o lupta aproape ca virulenta verbala cu lupta sau ura de clasa, atat doar ca fara asasinate de tip bolsevic sau carlist, cu un stat care inca se comporta ca dusman al cetateanului care-i permite material existenta si exemple sunt destule, adica ca intr-o societate in care daca un prtid votat nu-si tine in mod suficient angajamentele il vei vota pe altul, care trecut prin purgatorul opozitiei va fi atunci mai convingator si cu asta basta.
    Dar la noi nu este inca asa continua acesta lupta antinationala si anticetateneasca si este suficient sa vezi cum se comporta trusturile de presa aservite inamicilor caci termenul de opozitie nu-l pot de fapt folosi in mod justificat.

    Desigur ca tunurile acestora sunt puse pe actiunile guvernului cu impact nu evident pozitiv pe termen scurt , termenul lung fiind ceva indiferent miticilor si deci atacul se duce pe efecte locale, pe erori, pe lucruri corecte pentru unii (raderea pensiilor nesimtite) si nedorite de altii care fac de regula parte si din clanurile puterilor ce s-au succedat si aici televiziunile inamice se ocupa de tot felul de argumente de tipul sexul ingerilor , deformari, interpretari ultra legaliste si ingust si chiar fals constitutionaliste.

    Guvernul are de lucru, ministrii nu urmaresc la nivelul unora dintre noi ce se intampla in media sunt prinsi pe picior gresit nu au gasit niste purtatori de cuvant care profesional sa fie la nivelul lor, care sa le impartaseasca atfel fundamentat optiunile si care sa aiba si talentul mediatic necesar asa ca asistam si daca nu ma asculta incepand sa-si asculte mai mult tacerea decat sa doreasca sa se auda vorbind o s-o mai pateasca.

    Acesti ministri care se ocupa de astfel de masuri sunt cei vulnerabili.

    Doamna Udrea nu poate fi atacata decat pe teme ca si in anul trecut legate de cheltuirea banilor si cum nu mai sunt majoritari, ca sa creeze comisii “cu Organe ” deocamdatanu-i preocupa dar vor veni si astea la rand.

    Acum despre ce face dna Udrea nimeni nu poate sustine nimic rau, pot fi discutii in media cum au fost opinii si aici pe blog, cu siguranta mai importante decat ale noastre , dar constructive si asta pe inmici nu-i intereseaza, iar pe latura distructiva, singura care-i intereseaza, ca si pe unii de aici, nu pot ataca decat pe tema ca efectul proiectelor nu va fi cine stie ce etc, dar nu poate mobiliza impotriva lor ONG, sindicate, judecatori sau fosti generali etc, precum la cele de interes foarte general si cu unele pobleme(sa recunosc asta) cum sunt legile astea esentiale ale guvernului.

    Si daca asta este situatia si daca ministrii nu au timp sa se informeze atunci actiunile noastre posibile in acest razboi in care am fost soldati intr-o batalie nu trebuie intrerupte adica nu ne putem inca lasa “la vatra”.

    Trebuie adica sa ramane pe baricade.

    Actiunea de acest fel si ma dau de exemplu fara falsa modestie(cum ar fi cu apararea lui Baconschi unde doar Biblio a atacat-o de pe pozitii de “corectitudine politica” obtuza, fiind interesat de fapt sa atace, sa distruga apararea lui Baconschi, el fortand principiile, sau de vre-un Andrei care gasind o exprimare nefericita in loc s-o corecteze sau doar s-o semnaleze anatemizeaza intregul text si implicit si mesajul pe care-l poarta) daca ar fi sprijinita de mai multi care sa se implice in a ajuta initiatorul si nu a-l sabota atat prin indiferenta mai mult sau mai putin intentionata sau superioara, cat si prin atacuri marsave de destructurare a argumentatilor, nu cu scop de a pune ceva mai bun in loc ci doar distructiv, pentru a scadea increderea celor ce citesc si mai ales a destinatarilor adevarati, care in postarile mele de acest tip sunt dna Udrea personal in activitatile dnei si pe care le prezinta pe blog, guvernul in calitate sa de membruintr-un guvern cu raspundere solidara, parlamentul prin calitatea de parlamentar care apoi discuta si voteaza oferta legislativa a guvernului, membru in conducerea PDL deci referitor la aspectele plolitice concrete, care se degaja din celelalte destinatii mentionate dar si pentru unele de natura constitutionala, generala sau doar de doctrina politica.

    Sper ca am raspuns astfel la cele ce mi-ai spus in legatura cu felul in care privesti acum, blogareala noastra pe aici.

  • balbeck a scris pe 27 Februarie 2010, 10:50 am

    Ce pune la cale marele independent Oprea?

  • ion adrian a scris pe 27 Februarie 2010, 10:53 am

    PS Acum am citit interventia lui Moro, raspunsul lui Frank si NG care mi-a oferit un argument la cele pe care i le spun lui Frank si astfel tuturor, care sunt un exemplu de abordare constructiva la cele propuse de dna Udrea.
    Si eu in prima postare pe acest fir am atras atentia asupra unui aspect, corect ridicat de un expert imobiliar pe care-l cunosc de mult si care are si condei, caci a fost unul din cei ce publica in presa imediat postrevolutionara.
    De altfel iarasi parca este o coincidenta ca tocmai in timpul in care eu imi scriam textul de mai sus, pe blog sa apara o discutie exact in sensul dorit de mine
    Pot fi desigur si postari de tipul: sa ne aflam in treaba de cat de destepti suntem si sa nu se spuna ca nu am tras noi concluziile, dar astea nefiind nocive, nu au relevanta si deci nu conteaza

  • ion adrian a scris pe 27 Februarie 2010, 10:56 am

    Erata: inainte de a fi, Basescu alt mandat nu … :) si or mai fi, si doar n-o sa ma mai citesc odata, asta era la inceput si mi-a sarit in ochi

  • Maryland Andrei a scris pe 27 Februarie 2010, 11:01 am

    Pentru a putea sa fie intelese, cuvintele insiruite, cu sau fara logica, tebuie sa se constituie in propozitii si fraze. Ele au niste reguli, dar pentru coerenta, obligatoriu trebuie sa constina, cel putin subiect si predicat si sa fie incheiate cu punct, dupa fiecare idee. Din pasajul urmator, eu personal, nu inteleg absolut nimic. Nu stiu daca ma injuri sau ma lauzi, daca vrei sa spui ceva sau nu. Redau aici, fraza respectiva, pe care o apreciez ca fiind cauzata de tulburari psihice si nu o simpla eroare gramaticala. Ii rog pe cei care au inteles despre ce este vorba, sa-mi traduca si mie:
    “Actiunea de acest fel si ma dau de exemplu fara falsa modestie(cum ar fi cu apararea lui Baconschi unde doar Biblio a atacat-o de pe pozitii de “corectitudine politica” obtuza, fiind interesat de fapt sa atace, sa distruga apararea lui Baconschi, el fortand principiile, sau de vre-un Andrei care gasind o exprimare nefericita in loc s-o corecteze sau doar s-o semnaleze anatemizeaza intregul text si implicit si mesajul pe care-l poarta) daca ar fi sprijinita de mai multi care sa se implice in a ajuta initiatorul si nu a-l sabota atat prin indiferenta mai mult sau mai putin intentionata sau superioara, cat si prin atacuri marsave de destructurare a argumentatilor, nu cu scop de a pune ceva mai bun in loc ci doar distructiv, pentru a scadea increderea celor ce citesc si mai ales a destinatarilor adevarati, care in postarile mele de acest tip sunt dna Udrea personal in activitatile dnei si pe care le prezinta pe blog, guvernul in calitate sa de membruintr-un guvern cu raspundere solidara, parlamentul prin calitatea de parlamentar care apoi discuta si voteaza oferta legislativa a guvernului, membru in conducerea PDL deci referitor la aspectele plolitice concrete, care se degaja din celelalte destinatii mentionate dar si pentru unele de natura constitutionala, generala sau doar de doctrina politica.”

  • N.G. a scris pe 27 Februarie 2010, 11:01 am

    Maryland

    Foarte corect ce spui,dar in conditii economice normale.In mod normal nu sunt de acord cu interventia statului in economia de piata,dar daca este sa fim democrati si concurantial de tip liber,atunci putem spuna ca cel mai neloial concurent la ora actuala pe piata este sistemul bancar,care prin preturile subevaluate ale bunurilor supuse sechestrului pe care le practica saboteaza voit sau nu piata libera.Cum vrei ca dezvoltatorii imobiliari spre exemplu sa investeasca in constructii,cand pe piata gasesti la discretie imobile de la cele mai simple la cele mai moderne la preturi la sfertul celor de pe piata? Si pana acest lucru nu se va opri,investitiile in constructii vor avea de suferit.Am amintit ieri,si nu am primit raspuns,de lovitura pe care au primit-o comerciantii de telefonie mobila…cand la banca gasesti telefoane performante la preturi de nimic…si tot asa…Poate gresesc,dar aici e vorba de interventie a statului astfel incat acesta sa nu devina victima a unui sistem bancar care incet si sigur devine proprietar pe un procent serios din Romania,si nu neaparat de a proteja intreprinzatorii de riscul la care acestia cu buna stiinta s-au supus,sau de a regla piata concurentiala.E o problema complexa si fiecare considera ca are dreptate din punctul sau de vedere…

  • Frank Zapa[king] a scris pe 27 Februarie 2010, 11:10 am

    Hopa-si-a facut apritia si N.G.-pe toti ii gratuleaza cu cite un raspuns,o atentie ceva acolo,doar pe mine a trecut la rubrica ,Ignore’
    dupa ce ca e o vreme naspa rau de tot,nici N.G…..

  • N.G. a scris pe 27 Februarie 2010, 11:22 am

    Franky

    Ia si o inghetata langa tine…sa iti tina de cald… ;) Mie imi place ploaia…

  • ion adrian a scris pe 27 Februarie 2010, 11:23 am

    Amuzant si daca tot vorbiram atat de Blaga iate ce spune amuzant dar poate nu total fals un bloger:

    “Blaga a spus, nu cu mult timp in urma, ca guvernul Nastase a fost cel mai bun guvern al Romaniei Asa de mult i-a placut ce-a zis ca mare parte din ministrii si secretarii de stat s-au transferat: Sarbu, Diaconescu, Steriu, Emacu, Oprea, Mihailescu, Theodorescu, poate si Tanasescu. Daca-i cum se zvoneste ca next step ii cuprinde si pe Bejenariu si Saniuta, apoi o sa avem un ipotetic cabinet Nastase fara Nastase. Asta da post-modernism politic.”

    Ei,nu e rau sa tot avem tot next step-uri de acestea. :)

  • Maryland Andrei a scris pe 27 Februarie 2010, 11:27 am

    NG
    Aparent si tu ai dreptate, dar si eu. Ceea ce invoci tu, sunt elemente concurentiale pe piata si ele, in mare parte sunt fals intretinute, tocmai de interventia statului. In concurenta libera, fiecare element are rolul sau, de la un simplu zambet sau pozitionare diplomatica, pina la strategiile de politica financiara pe termen lung. Practic, poti sa vinzi cel mai bun telefon din lume, daca nu gasesti pretul corect, in raport optim cu puterea de cumparare, tu faci eforturi in pierdere. Si atunci, bancile iti vand marfa, poate ca bonus la propriile produse, mult mai ieftin. Dar, repet, acesta este un element de lupta concurentiala. Pe de alta parte, nenumaratele interventii si reglementari ale statului pe piata bancara, sustinerea subiectiva a unor jucatori pe aceasta piata, precum si politca deloc transparenta a Bancii Nationale, fac din aceasta piata, un jucator discretionar. In Statele Unite, acest tip de practici este sanctionat din start de legile antitrust. Politica de dumping, de practicare a preturilor sub nivelul minim, unanim acceptate, este intezisa, in primul rand de regulile morale. Ori la noi se practica. Nu cred ca trebuie sa-ti spun eu, ca Banca Nationala, functioneaza cu un sistem secret de reglementari, la care ajunsesem la un moment dat. Acest sistem, este insasi mecanismul care permite bancilor private, sa ocoleasca legile normale ale concurentei. Sunt multe de spus aici, dar in esenta, este o interventie care nu se vede, a statului in economie. Tot ce s-a schimbat, in cei 10 ani in care eu am stat in America, este ca la orice faci apel, functionarul nu te mai refuza obraznic, ci iti zambeste si iti ofera amabil niste explicatii care te amina sau te trimit la plimbare. Pe scurt,. lasati hartiile aici, va sunam noi. In privinta ideii de sprijin a tinerei generatii, pot sa afirm ca este nobila si demna de luat in seama. Dar cand ea se face din banii tuturor, prin facilitarea atribuirii unor locuinte noii generatii, este o incalcare a regulilor concurentei. Prin politica bancara corecta, prin facilitati de creditare acordate de banci pe criterii juste, tanarul care este ajutat, devine direct raspunzator de rambursarea a ceea ce a primit in avans. Altfel ramine statul si tanarul, cand se plictiseste de munca, nu mai este constrins sa munceasca in continuare. Pentru ca pierde statul, nu el sau banca.

  • IONHUT a scris pe 27 Februarie 2010, 11:33 am

    Ha, ha, ha, ha, cat de caraghios se continua cu demagogia liderilor PDL-isti….Minciuni dupa minciuni…Rog sa ne spuneti si noua in concret, stimata doamna, cati tineri beneficiaza de aceasta favoare inventata ad-hoc pentru impresia artistica .

  • ion adrian a scris pe 27 Februarie 2010, 11:35 am

    @infiltrat,
    Recunosc sunt fraze lungi dar cine face efortul sa le citeasca. bine, cine nu, nu.
    Cei care adorm numarand pana la zece nu vor reusii niciodata.
    Nu scriu ptr tine, asta ti-am spus-o si nu mai muri permanent precum cainele de drum lung, pentruca dl CAINE este un animal cu care tu nu suporti comparatia.

  • Florin a scris pe 27 Februarie 2010, 11:38 am

    E criza, sinteti intr-o perioada dificila pentru guvernare. Va tin pumnii. Va-ti facut poate dusmani, prin deciziile pe care le luati, dar trebuiau luate masuri, si asta de oricine ar fi fost in locul dvs.
    Va sint sustinator. Mult succes. Continui sa va urmaresc.

  • ion adrian a scris pe 27 Februarie 2010, 11:45 am

    PS. Pentru cunoscatori: si mai stii, oi fi, n-oi fi reincarnarea lui Balcescu, lui Joyce sau a lui Faulkner si mai putem cita, dar se depaseste lungimea numararii pana la zece, si somniferele costa la farmacie si trebuie si reteta. :)

  • Maryland Andrei a scris pe 27 Februarie 2010, 11:49 am

    Asta spuneam si eu. Fraza, este lunga, dar nici nu spune nimic. Eu apreciez asta, dat fiind ca este o practica, nu o exceptie, o bataie de joc pentru oricine citeste aici. Sigur ca eu, avizat fiind, ocolesc, pe cat posibil, dar, in acelasi timp nu pot sa nu ma intreb, este o bataie de joc fata de acest mediu de socializare sau este produsul unei minti incetosate?

  • lucian_efc2007 a scris pe 27 Februarie 2010, 11:52 am

    locuiesc intr-o locuinta ANL unde conditiile nu sunt tocmai bune ploua prin acoperisi ‘tavanele rigipsul sau unflat m-am adresat autoritatilor si au spus sa-l repar cu bani mei. referitor la noua lege este ok dar pretul locuintelor sa fie stabilit in functie de pretul pietei unde este situata locuinta si nu la general si felul in care s-au degradat datorita lucrarilor defectuase

  • ion adrian a scris pe 27 Februarie 2010, 11:53 am

    Si inca ceva interesant:

    ion adrian spune: Comentariul tău e în așteptare.

    februarie 27, 2010 la 11:04 am
    @Ioana,
    Asa ar fi sa fie corect, cu o exceptie in sensul ca nu e vorba ca partidul sa-si pastreze apriori postul, dupa cum spui tu, dar e dupa muschii lor cata vreme legea permite.
    La obiectia lor ca au castgat uninominal, raspunsul meu este: nu numai nominal dlor, ca atunci trebuia sa fi luat peste 50% din voturi, ceea ce de regula nu e cazul .Desigur ca pot sa candideze din nou la turul partial ce ar urma, dar ca independenti sau de la alt partid ca sunnt liberi, dar postul trebuie din nou scos la concurs
    Asa vad eu modificarea legislativa ce raspunde la ce soliciti tu.
    Cred ca AN nu ma va contrazice in raspunsul ce ti-l va da

    ion adrian spune: Comentariul tău e în așteptare.

    februarie 27, 2010 la 11:50 am
    “PSD pierde un simbol

    Sunt foarte trist. Prietenul si colegul meu Marian Sarbu a anuntat ca paraseste PSD dupa 16 ani de activitate neintrerupta in acest partid. Este pentru prima oara, in cariera mea de om politic, cand imi gasesc foarte greu cuvintele. Dincolo de a-mi fi prieten, Marian este unul dintre putinii lideri de stanga autentici din Romania, este un simbol pentru PSD. Cei care spun ca plecarea lui nu e mare lucru habar n-au ce inseamna politica de stanga, habar n-au ce inseamna social-democratie. Iar cei care timp de un an si jumatate s-au uitat la lupta mea cu Geoana si fie m-au criticat, fie au tacut academic sa se uite acum unde au adus partidul. N-au nici o remuscare pentru situatia critica in care a ajuns astazi PSD?”

    Aceasta este ultima postare a lui Miron Mitrea pe blogul lui si care cred eu trebuie cunoscuta.
    I-am mai retras un credit lui Ponta. :)

  • ion adrian a scris pe 27 Februarie 2010, 11:58 am

    PS. Aceste doua postari le-am facut la AN blog raspunzand unei idei cum ca un parlamentar care pleaca din partid ar trebui sa piarda automat locul in parlament in favoarea unuia din acelasi partid, ceea ce nu este corect si ilustrez plecarile astea cu zicerea lui Miron Mitrea ref la dl Marian Sarbu.
    Acum cred si mai mult, ca un nou partid de stanga care sa inlocuiasca pe scena acest vetust si nereformabil PSD este posibil sa aibe relevanta.

  • cmoro a scris pe 27 Februarie 2010, 12:02 pm

    Buna ziua la toti care au raspuns postarii mele ….
    Nu am vorbit de interventia statului in relatia contractuala client-banca ….deci nici socialism nici comunism….vorbeam de reglementari ale BNR privind incheierea de contracte de imprumut catre persoane fizice ….si evident in legatura cu desfasurarea in bune conditii a unor proiecte de genul celui promovat acum de Dna Udrea….
    Negati existenta lantului de tip mafiot (chiar daca e si de piata ) banca-evaluator(expert)-jurist(avocat)-societate recuperare-justitie – executor judecatoresc-client?Negati existenta parazita pe acest lant a ilicitilor agenti excroci imibiliari,camatari,interlopi etc?Negati ca profitul,comisionul etc a acestor verigi din lantul mafiot este in cele din urma platit,se regaseste tot in pretul imprumutului,casei masinii etc a clientului bancii ?
    Toate cele de mai sus fac parte dintr-o economie de piata concurentiala si corecta in conditiile in care nu vorbim real de piata concurentiala bancara in Romania ,unde toate bancile au aceleasi principii comerciale diferind doar procentual cu zecimale dobanda,comisioane etc….in conditiile in care pentru romanii pers fizice sau juridice exista o singura solutie monopol –imprumutul din banca …o banca monopol cu capete avand denumiri diferite …..Economie de piata si politica liberala nu inseamna dupa parerea mea sa lasi tara si romanii fara legi si protectie a legilor …daca cetatenii au obligatii si platesc impozite si taxe la buget din care se platesc cei din guvern si parlamentarii….Sa lasi Romania ca o bucata de cascaval asezata la indemana tuturor din exterior ,clasei politice si niciodata cetatenilor majoritari a Romaniei …
    Despre ce interventie a statului vorbim in conditiile in care bancile ar fi constranse prin anumite reglementari contractuale sa lase clientului optiunea de a lasa bancii casa ipotecata sau de a ceda contractul de imprumut sau de cumparare catre o terta persoana acceptata ca solvabila de banca creditoare…persoana juridica sau fizica …alta banca sau primarie ..?
    In principiu am pornit in rationament de la ideea ca orice banca doreste prin politica sa atragerea clientilor ,imprumuturi performante si profit…..intr-o relatie corecta banca -client …recuperarea creditului impreuna cu dobanzile este tinta unei banci respectabile …tot ce am propus mai sus era in sprijinul clientului si a bancii …..pentru ca acestia sa-si atinga obiectivele ..evident ca am scos din ecuatie omul,natura umana ,morala romaneasca …directorul de banca fie el de la Bucuresti sau provincie .si roman ….functionarul de la ghiseu….va perturba perturba mereu procedura corecta si legala prin apartenenta sa la lantul mafiot de mai sus ..fara ca acesta sa aiba vreo legatura cu economia de piata si concurentiala ….
    Acum pe reglementarile existente bancile si parazitii amintiti au toate drepturile asupra bunurilor clientului ipotecate sau nu …asupra vietii si destinului clientului ….prin proceduri costisitoare,procese prelungite,”actori” platiti tot de catre client in ultima instanta ……Pe aceste reglementari clientul nu are nici un drept in aceasta relatie contractuala ..doar obligatii …e deci un contract legal sau abuziv ..care profita de lipsa reglementarilor pe piata concurentiala si libera ….lipsa concurentei ,a alternativei pentru cetatean ..un santaj mascat ….?
    Unde au incalcat ideile mele principiul economiei libere si concurentiale si unde a aparut ideea de interventie a statului in economie…un stat ,guvern care dupa opinia unora nu ar trebui sa reglementeze nimic in Romania …doar sa incaseze si sa reglementeze eventual obligatiile cetateanului catre stat si principiile economiei de piata …nu si drepturi ale cetateanului roman care plateste pentru a fi protejat in fata oricarei incercari de abuz… de catre stat …fie el si abuz al economiei de piata si a democratiei impotriva cetateanului roman ….
    Sper ca am fost mai explicit….Sa fie concurenta ,banca sa castige dar cetateanul trebuie sa aiba dreptul de optiune mereu..de la contract pana in interiorul sau si al clauzelor …dreptul de optiune privind solutionarea eventualelor litigii care ar aparea in relatia contractuala cu banca …dreptul de optiune asupra modului in care achita catre banca imprumutul si dobanzile aferente care constituie profitul si motivatia bancii de a imprumuta si a exista…..
    Nu cred ca putem pleda pentru altfel de solutii in Romania fara riscul de a deplasa principiile economiei de piata libere si concurentiale care functioneaza in tarile dezvoltate si civilizate catre tarile africane,colonii economice,protectorate .. tari ale nimanui unde functioneaza legea bunului plac …unde cetatenii au doar obligatii nu si drepturi …in numele economiei de piata libere si concurentiale modelata dupa dorintele guvernantilor,politicienilor de varf ..altor institutii deloc dezinteresate …
    O zi buna ….

  • Maryland Andrei a scris pe 27 Februarie 2010, 12:17 pm

    Moro
    Banca nu este, dar trebuie sa fie un prestator de servicii catre populatie. Ea trebuie sa existe, sa faca profit, numai din creditele acordate, ceea ce nu se intampla, deocamdata. Firesc, dincolo de reguli, de regulamente, de principii, exista si sistemul coruptiei, cel mafiot, care are si el influentele lui. Un aspect al acestuia este finantarea preferentiala a firmelor de import-export de apartament, desigur cu castiguri. Ca sa dau doar un exemplu, pe piata internationala, preturile, sa zic ale cerealelor, ale petrolului, de ce nu a alimentelor sau bunurilor de consum, se manifesta sub forma unei sinusoide. Ea are puncte de minim, creste previzibil, ajunge la un maxim, dupa care scade din nou. A patrunde pe astfel de afaceri, impune un capital foarte mare, pentru a realiza, nu obligatoriu, un procent foarte scazut de profit. Dar cum se opereaza cu milioane sau miliarde de unitati de masura, kilograme, litri, tone, barili, o diferenta de 1 cent la kilogramul de grau, se regaseste in profituri de sute de mii de dolari, la fiecare operatiune. Ei bine, pentru cei care sunt, cum se spune, in carti, bancile gasesc variante de finantare, iar acestia castiga. La fel castiga si bancile. Astea sunt realitati ale pietei, problema este ca nu orice competitor poate sa acceseze astfel de fonduri sau creditari.

  • Bibliotecaru a scris pe 27 Februarie 2010, 12:34 pm

    În lumina cutremurelor din luna februarie, nu puţin el număr… mă întreb dacă aceste case noi construite au o protecţie anti-seism cumsecade?

  • silverstar a scris pe 27 Februarie 2010, 12:34 pm

    “Cum reactioneaza oamenii la cutremur”? Idioata intrebare pusa pe RTV acum doua minute…
    Un copil de 4 ani s-ar bucura enorm ca vede lustra clatinandu-se (s-a întâmplat la cutremurul din 1977; băiatul vecinilor) dupa care s-ar apuca de urlat, in bratele tatalui, ca mai vrea o data… Mai vrea sa se clatine lustra, adica…

    Sa fie oare adevarat ca şi jurnalistii au scoala? Si daca au, toti au absolvit USH?

  • Bibliotecaru a scris pe 27 Februarie 2010, 12:35 pm

    *puţine la număr

  • Maryland Andrei a scris pe 27 Februarie 2010, 01:12 pm

    Biblio
    Asa cum ne spuneau si profesorii de la Baneasa, atita timp cat nu exista case, ci doar proiecte, mai mult sau mai putin pe hartie, cutremurul nu prezinta un pericol. Atunci care sa fie rostul unui sistem antiseismic? Aceste case nici macar nu prezinta o importanta din punct de vedere imobiliar, au doar scopul de a creste influenta statului, acum, efemeric, identificat cu reprezentantii marcanti ai PDL. La fel a fost in ultimii 20 de ani, doar ca initialele partidelor care s-au prelins la guvernare erau altele si numele celor tari diferite. Numai un cutremur major, total, poate sa schimbe aceasta stare de fapt. Si imi e teama ca acest cutremur o sa fie de natura sociala. E mai mult decat previzibila o noua revolutie de tip socialist si abia atunci o sa cada cu adevarat, toate constructiile.

  • Maryland Andrei a scris pe 27 Februarie 2010, 01:22 pm

    Frank
    Eu sugerez sa inlocuim inghetata banala, cu niste vin rosu. Ne putem asocia, in aceste conditii. Ce crezi?

  • Bibliotecaru a scris pe 27 Februarie 2010, 01:47 pm

    @ Maryland Andrei
    Încărcările în construcţie au o varietate foarte mare. Contează, de exemplu, şi încărcarea propriei structuri, şi destinaţia clădirii (pentru că încărcarea asupra planşeelor se tratează diferit funcţie de mărimea şi tipul încărcării) şi zăpada care se strânge pe terasă sau acoperiş şi încărcarea din cauza vântului… la finalul unei liste lungi şi influenţa cutremurelor. Toate acestea generează un coeficient. În proiectarea clădirii acest coeficient se traduce în grosimea grinzilor, a tipului de fier-beton, deschiderea grinzilor… Este evident că nu se poate face un proiect fără să ai acest coeficient… de aceea mă gândesc că rezistenţa la seism este deja cunoscută.

    Eu am înţeles ironia, din păcate mi-e şi frică că stilul românesc de a fura un pic de ciment, un pic de nisip, un pic de armătură, un pic de agregat, uitarea vibraţilor de după turnarea cimentului, necurăţirea de rugină a elementelor metalice înaintea turnări… toate la un loc scad mult rezistenţa clădirilor, deşi aparent totul este OK. Dacă mai sunt făcute şi din proiectare ceva “ieftiniri” care subţiază structura de rezistenţă, s-a dus toată siguranţa. Din păcate, o bună parte din aceste “economii” nu se văd pentru că sunt în clădire şi nu la suprafaţă, unde să se poată constata. De exemplu eu am descoperit, făcând reparaţii pentru a vopsi baia, că onor constructorul a pus sifonul de pardoseală de deasupra mea exact prin mijlocul grinzii şi, în consecinţă, în loc de o grindă monolit deasupra capului am ceva ce abia se ţine în vopsea şi într-un un tub de plumb pe post de scurgere cu nisip pe lângă el.

  • ion adrian a scris pe 27 Februarie 2010, 02:11 pm

    Trebuie spus ca Patapievici deja are deja in spate niste realizari exceptionale.
    Bravo lui si toate felicitarile!
    Asemenea oameni care schimba fata lucrurilor, au fost promovati si pusi unde merita sa fie, de dl Basescu si nu de altcineva.

  • ion adrian a scris pe 27 Februarie 2010, 02:14 pm

    Nu stiam ca aici avem si specialisti care deosebesc intensitatea de magnitudine si deci au opinii personale in domeniu :) :) si ca printre noi se pare ca avem un structurist.

  • ion adrian a scris pe 27 Februarie 2010, 02:16 pm

    PS Erata: … si deci au opinii personale de exceptionala importanta in domeniu. :) :) :)

  • ion adrian a scris pe 27 Februarie 2010, 02:20 pm

    Sa-l vad pe Marmureanu care garanta dimineata neproducerea unui tsunami , caci acum(ora 13.55) se comunica:
    “Insula Pastelui ar putea fi atinsa de valul tsunami intr-o ora, in acest moment are loc o operatiune masiva de evacuare, anunta seful statului chilean.”

  • ion adrian a scris pe 27 Februarie 2010, 02:22 pm

    Alo, dl Marmureanu, dvs cica sunteti seismolog si nu incurcati intensitatea cu magnitudinea sau nu fugiti pe Goagal cand auziti ca cineva vorbeste simultan despre aceste marimi seismice. :)

  • Maryland Andrei a scris pe 27 Februarie 2010, 02:41 pm

    Cei interesati de dezastrul din Chile pot sa se conecteze live, aici:
    http://www.google.com/search?q=chile+earthquake&hl=en&rlz=1T4SUNA_enUS281US290&tbs=rltm:1&tbo=u&ei=LxKJS5uZN9HZ-Qallf3jDQ&sa=X&oi=realtime_result_group_more_results_link&ct=title&resnum=4&ved=0CBsQ5QUwAw
    Desigur cei care cunosc limba engleza. Cert este ca sunt avertizari de tzunami si pe coastele Australiei. Se pare ca dezastrul a fost foarte mare

  • Katrina a scris pe 27 Februarie 2010, 02:44 pm

    moro

    Avand in vedere ca sistemul bancar nu poate fi reglementat, concluzia ar fi una simpla : principalul beneficiar al programului EU nu e “tineretul”, chiar daca am lasa sa se inteleaga acest lucru…..E bine cand putem sa ne razbunam pe banci, dar a nu se uita ca ele ( bancile) iau cel mai mare risc, imprumutand pe o perioada de 20-30 de ani. O banca nu este un organism de caritate, scopul ei este sa faca profit, ca si oricare alta intreprindere……
    Dar daca scoatem bancile din peisaj, ma intreb de unde ideea ca posesia unei case ar putea “lega” tineretul de glie, daca nu se asigura si sursa de venit, pe romaneste, loc de munca stabil, care sa le permita tinerilor ca sa’si plateasca ratele lunare…dar cum spun unii blogeri de pe aici, important este ca EU vrea sa faca ceva pentru tara, dar i se pun bete in roate…..

  • Maryland Andrei a scris pe 27 Februarie 2010, 03:20 pm

    State of catastrophe

    Chilean President Michelle Bachelet declared a state of catastrophe as the country suffered a series of aftershocks. The Santiago airport was also closed.

    A geologist told CNN the earthquake was more than 1000 times more powerful than the quake that hit Haiti last month killing more than 200,000 people.

    The earthquake was followed by a 6.2-magnitude aftershock, which was followed by a second tremor with a magnitude of 5.6. The third aftershock, the strongest yet, measured 6.9.

    Ms Bachelet confirmed more than 50 people had died with many more deaths expected.

    “We have had a huge earthquake,” Ms Bachelet said, speaking from an emergency response centre in an appeal for Chileans to remain calm.

    “We’re doing everything we can with all the forces we have. Any information we will share immediately.”

    She urged people to avoid travelling in the dark, since traffic lights are down, to avoid causing more fatalities.

    Buildings in the capital city of Santiago collapsed and phone lines and electricity were down, making the extent of the damage difficult to determine, AP reported.

    The earthquake shook Santiago for more than one and a half minutes.

  • Frank Zapa[king] a scris pe 27 Februarie 2010, 03:20 pm

    ANDREI-eu ramin fidel inghetatei,dar nu strimb din nas cind linga mine se bea un vin rosu de calitate,fiind antialcool,imi pastrez orientarile si stau departe de orice viciu.
    acum referitor la banci,nu sunt un specialist in sisteme bancare,in oferte si pachete bancare,ultimul credit l-am luat in iulie 2009,in plina criza.
    este foarte adevarat,mi-a luat cam vreo 2 luni pina mi-am dovedit bonitatea finaciara,fiind monitorizat atent de banca careia i-am solicitat creditul.
    nu ii acuz ,in aceste momente ca sunt excesivi de prudenti,atit cu firmele cit si cu persoanele fizice.
    pot insa sa am o parere ca simplu cetean,ca om care lucreaza zilnic cu o banca-BANCILE NU SUNT SOCIETATI DE CARITATE.
    ele isi urmaresc propiile interese,si ori de cite ori vor mirosii ca este loc de cistig vor fi si ele acolo.
    intentia de a diaboliza bancile arata un reflex comunistoid,visul oricarul COMUNIST,DEGHIZAT IN SOCIALIST,este sa nationalizeze bancile private.
    tocmai bancile care sunt motorul dezvoltarii,cele care baga singe in organismul tarii pt a se revigora.
    toate schemele acestea care vin sa ,STOARCA’bani de la bancheri pe o ipotetica garantie…………….
    dau un simplu exemplu:
    care din dv. ar imprumuta o familie de betivani,batausi care isi beau salariul in prima zi dupa ce au luat leafa?
    ati face lucrul acesta?nuuuuuuuuuuuuuuuuu
    ei nici bancile nu o fac,pt ca vad in noi in romanii un mare BETIVAN.
    povestle frumoase,siropoase,sentimentale si incarcate de emotie-LA FOSTA EMISIUNE,DIN DRAGOSTE’
    in viata reala……..domnilor si doamnelor trebuie bonitate si seriozitate.
    regret sincer brutalitatea tonului,rece si implcabil,dar trebuie si noi romanii sa intelegem-STATUL NU-I MAMICA SI TATICUL-e obligatia noastra a tuturor sa luptam pt bunastarea noastra,sa riscam.odata cistigi,de 10 ori te ridici.
    asta-i viata ,nimeni nu vrea sa care povara altuia,asa ca insist,incercati sa iesit din postura de victime,uitati-va la lumea din jurul vostru-SUNT NATII DE INVINGATORI,nu de plingaciosi,de oameni care tot timpul ridica privirea timpa spre guvern.
    lamentarile si argumentatiile unuia ca BIBLIO,ORI MORO,arata cit de slabanoaga este FIBRA,unor indivizi,care mai bine cer,decit SA FACA CEVA.
    oamenii buni-SUNTEM LIBERI,SUNTEM IN U.E.intr-o cumunitate de peste 500 de milioane-ginditi ,analizati si incercati sa aveti curaj,prea multa moliciune in fibra acestei natii.

  • ion adrian a scris pe 27 Februarie 2010, 03:47 pm

    Asa e cu seismele astea: magnitudini mult mai mari, distrugeri si pagube mult mai mici. Meserie grea domle :)

  • ion adrian a scris pe 27 Februarie 2010, 03:57 pm

    Criza imobiliara din SUA care a dus la primele faliment sperctauloase din 2008 a acelor doua banci din imobiliar, al caror nume acum iimi scapa, desi la vremea respectiva cred ca m-am referit pe aici fost insamantata cand, mi se pare Clinton continuand un impuls al lui Carter, a fortat intr-un fel bancile, sa dea credite neacoperite prin nimc, cetatenilor americani de conditie destul de precara financiar. Se pleca de la ideea generoasa( si Gaddafi o propaga) ca fiecare om liber trebuie sa aiba in proprietate o locuinta (la Gaddafi este si cort), o masina(poate fi si cal, camila) si cred ca si o arma cu care sa le apere pe primele doua(pistol ,iatagan etc) si uite ce a iesit.
    Deci excesul stangist a dus la situatia de azi nu cum se bucura azi un alt prostovan, de data asta unul strict ideologic, si-l numesc pe Ion Iliescu.

  • Buddywonca a scris pe 27 Februarie 2010, 04:03 pm

    Toate asertiunile de mai sus sunt or ireale or subiect lingvistic ptr unii care se au bine cu “eseul” si vor sa-si arate talentul pe blog si altii mai slabi in eseistica sa se minuneze ce destepti ar fi primii… Nu fac atac la persoana ci la ideile persoanei respective care nu au nici in clin nici in mineca cu threadul propus….
    Nu trebuie de asemenea sa uitati ca prin acest subiect E.U. isi ia intr-un fel pulsul opiniei publice atit cit e ia pe acest blog.
    Ptr. personaje ca virgula Katrina, care stim noi pe unde mai scrie si prin ce ape se scalda….Banca este un instrument in mina unei societati responsabile, instrument folosit de membrii societatii ptr facilitarea unor tranzactii legale….
    Lipsa de respect ptr institutia ministeriala pe care E.U. o reprezinta, imi lasa un gust amar…Fiecare partid are o strategie de a merge inainte de a face un pas util, asta e strategia lor si trebuie respectata si poate din mers corectata daca se poate. Sa nu uitam ca o sociatate merge inainte invatind din greseli ….
    Chiar dc. sunt un simpatizant democrat liberal nu inseamna ca trebuie sa aprob orice….
    Personal chiar dc. vad intentia buna in aceasta actiune cu case ANL cumparate dupa un an la un pret sub pretul de productie zic eu, consider ca actiunea este putin depasita de realitatea din tara… cu o societate capitalista in stadiu incipient….
    In N. America exista un Say “you get what you pay for” deci ieftin cumperi ieftin ai.
    Ce fel de infrastructura exista in jurul acestor cartiere ANL….
    Credeti ca se va mai ocupa cineva de imbunatarirea acestei infrastructuri odata ce apartamentele sunt inchiriate si mai tirziu vindute…?
    Uitati-va in unele zone din Bucuresti unde se vind case si blocuri care sunt cum sunt facute , se incearca vinzarea lor la niste preturi mult mai mari sau cel putin egale cu cele din Canada sa zicem, iar infrastructura este uneori la nivel de sat sau in cel mai bun caz la nivel minim….
    In Canada de ex. nici nu se incepe constructia unei case sau unui bloc dc. nu exista deja aceasta infrastructura….Dar ptr ca in atributiile min. dez regionale nu intra pregatirea tinerilor ptr viitor, acest minister incearca sa faca ceva in limitele lui de competenta…Eu zic ca aceasta actiune trebuie coroborata cu programele altor ministere in special min Invatamintului, min transporturilor, min muncii, si min economiei.
    Eu oricum ii doresc succes lui E.U. in actiunea de a misca ceva in Ro. unde greu se poatye misca ceva….
    Cineva mai sus spunea ca bancile sunt cel mai mare exploatator, ca vind ce nu ar trebui sa vinda (ex telefoane mobile, etc)
    Eu cred ca ei incearca sa puna in vinzare si sa vinda la un pret mic ce au recuperat din anumite sechestre ptr asi recupera cumva unele pierderi….
    Banca are o singura licenta, sa vinda bani, simplist spus… alte activitati sunt doar colaterale si de moment…..
    Ptr a vedea cam cum si cit cistiga o banca dintr-un imprumut ptr o casa sau apartament, duceti-va la mortgage calculator pe internet, introduceti date si vedeti cam cit trebuie sa plateasca cineva ptr un astfel de imprumut pe o durata de 25-30 ani.
    De aici rezulta si o contradictie intre anumiti termeni de vinzare a apartamentelor ANL deja ocupate cu ceva timp in urma….
    Un apartament sau o casa nu-si reduce valoarea de intrebuintare prin trecerea timpului, cu alte cuvinte nu devine mai ieftina prin cresterea gradului de uzura (a se citi trecerea timpului) ptr simplul motiv ca dc e construit bine are un grad de intrebuintare normal pe durata a 50-60 de ani, perioada in care locatarii mai fac si imbunatatiri interioare si la case exterioare….
    Dupa aceasta perioada apare acel grad de uzura de care trebuie tinut cont (uzura fizica inaintata care presupune investitii mari si uzura morala ).
    Subiectul propus trebuie dezbatut responsabil fara apucaturi antipartinice… fiind prea important ptr Romania viitoare.

  • ion adrian a scris pe 27 Februarie 2010, 04:07 pm

    Presedintele Universitatii Ecologice din Bucuresti, prof.univ.dr. Mircea Dutu, distins cu Diploma de onoare pentru Excelenta in domeniul mediului in 2009, un alt impostor in domeniul seismic, se afla si el in treaba la RTV, comunicandu-ne vre-o trei intensitati pe scara Richter in trei locuri diferite.
    Hala! si Bravos Natiune .
    Asta intelege el de pe Goagal si basta. :)

  • Maryland Andrei a scris pe 27 Februarie 2010, 04:12 pm

    Frank
    Vinul rosu, de calitate nu se vrea o alterntiva la inghetata, ci, mie, imi parea mai brbatesc, mai putin siropos. Dar sigur ca e o chestiune de gust si asta nu se discuta. Iar in privinta tematicii bancare, vad ca ai cam prins esenta, ceea ce nu pot sa afirm despre toata lumea. Precizarea mea este ca nu numai in domeniul bonitatii bancar, a creditului pe care poti sa-l primesti, sau nu, il ai sau nu o sa-l ai niciodata, este ca in toate domeniile profesionale, trebuie multa seriozitate si responsabilitate. Chiar si cand glumim, trebuie sa o facem serios. Altfel, discutam de dragul discutiilor si ne pierdem timpul. Sa ai un sfartit de saptamina corespunzator aspiratiilor.

  • balbeck a scris pe 27 Februarie 2010, 04:15 pm

    “Tinerii prima prioritate” ar trebui sa fie.Dar tinerii din Romania aleg sa traiasca in alte tari.Unii nu vor sa se mai intoarca niciodata in Romania.Ar trebui sa va multumeasca pentru ca i-ati gonit definitiv.

  • Maryland Andrei a scris pe 27 Februarie 2010, 04:19 pm

    Inca un domeniu in care bulgarii au trecut pe pozitii superioare in top, in fata romanilor. Cu toate ca in Chile traiesc intre 120 si 150 de cetateni bulgari, sistemul lor de relatii externe a dat informatii privind faptul ca nici un singur bulgar nu a suferit fizic din cauza cutremurului devastator. Amanunte aici: http://www.sofiaecho.com/2010/02/27/865774_no-bulgarians-reported-injured-in-chile-earthquake
    Pe de alta parte, MAE inca face calcule si verificari pentru a descoperii romanii din Chile si a verifica daca se afla si romani printre victime. Dar la noi e sambata, iar MAE se relaxeaza. Pot sa pun pariu ca daca nu suna la telefon, din proprie initiativa, romani din tara respectiva, nu o sa aflam nimic, nici macar luni sau marti. Misiunile noastre in strainatate sunt din ce in ce mai rupte de romanii plecati din tara, a caror soarta justifica totusi si salariile diplomatilor.

  • Bibliotecaru a scris pe 27 Februarie 2010, 04:48 pm

    @ Frank Zapa[king]
    Spuneţi:
    “oameni care tot timpul ridica privirea timpa spre guvern.
    lamentarile si argumentatiile unuia ca BIBLIO,ORI MORO,arata cit de slabanoaga este FIBRA,unor indivizi,care mai bine cer,decit SA FACA CEVA.”

    Realizaţi cât de socialist sună ce aţi spus mai sus?

    În plus eu nu ridic privirea spre guvern, nu am de ce să o fac. Mă interesează numai ca cei care ocupă sistemul organizaţional al statului român să ducă la bună îndeplinire a rolului statului.

  • ion adrian a scris pe 27 Februarie 2010, 04:49 pm

    Si cum ma plictisesc foarte expertii astia seismologi de doi bani revin la un hoby mai vechi si la o rectificare si unor scuze datorate dlui Seitan,un profesionist si nu un urechist precum astia cu seismologia lor, ca tot se vorbeste de inlocuirea sa si daca nu ma grabesc ,nu va mai avea sens acest gest:
    a) L-am atacat tare in toamna pe Seitan despre care credeam ca-i mai PSDist decat Sarbu cand am aflat de renuntarea la corelarea punctului de pensie strict cu salariul mediu brut cu adjudecarea acelui 0.45(45%) cum pare a fi rational(corelarea ca valoarea procentuala este altceva dar ea nu poate scadea ca fiind asta cu adevarat un soi de bun castigat desi aici si eu si cred ca si Frank avem rezerve), daca ne gandim la modul de calcul al punctelor de pensie care a ramas la fel si acum ca si in 2000, caci in asta sta tot principiul contributivitatii introdus de guvernul CDR din 2000;
    b) L-am iertat apoi, cum spuneam si pe aici, cand am inteles ca este un profesionist, dar acum intamplator am gasit in programul de guvernare 20010-2012 urmatorul indicator:

    Salariul mediu brut – lei/lună An
    1580 2008
    1702 2009
    1925 2010
    2175 2011
    2450 2012

    Si 0,45 x 2450=1102,5 lei valoare punctului in 2012(50% peste cea de azi) abia iesiti dintr-o crija economica majora cu un PIB care nici nu suntem siguri ca va fi in preturi reale peste cel din 2008-2009?

    O crestere de cca 50% a pensiei actuale, foarte posibila daca toti astia corecti politic ar fi de acord sa li se mareasca si CAS cu 50%, dar daca ar fi vorba de asa ceva ar gutza tot cei care guita azi in tr-un sens dar in sens invers si ar zice pe noi nu ne intereseaza guvernul etc si etc. :)

  • cmoro a scris pe 27 Februarie 2010, 05:21 pm

    Drragi tovarrasi si prretini…Bonitatea se masoara evaluand trecutul ,prezentul si previzionand viitorul financiar al clientului …Banca acorda sau nu acorda imprumut ..pentru ANL ul Dnei Udrea sau alta casa ..vorbind de conditii egale de creditare..fie ca e vorba de ANL ul ministerial fie alta casa..fie ca vorbim de tineri sau batrani….
    Opiniile mele analizau dincolo de bonitate sau momentul creditarii …in interiorul contractului ..derularea sa si eventualele “conflicte ” privind reuturnarea ratelor la termen ,a dobanzilor …etc…Intr-o Romanie nesigura economic,instabila financiar si ca salarizare,piata a muncii etc ,orice creditare a bancilor ar putea reprezenta un risc pentru banca ..dar care nu justifica metodele de recuperare a creditului ,termenele de recuperare ,jefuirea clientilor dincolo de suma creditata si a dobanzilor aferente….banca are voie si liber la terti recuperatori ,evaluatori experti ,executori judecatoresti….clientul nu are dreptul si liber la nimic …desi atat clientul cat si banca isi asuma un risc egal in momentul creditarii …desi clientii bancilor sustin existenta bancilor….
    Cred ca piata libera,concurentiala in domeniul bancar ar trebui sa se manifeste in politica creditarii bancilor,dobanzi ,procente,comisioane ..si nu dincolo de ele privind metodele de recuperare a creditelor si a dobanzilor ….reglementarile in domeniul recuperarii creditelor neperformante ,cuantumul sumei executate,evaluatorii ,executorii etc ..ar trebui sa se supuna legilor romanesti deoarece aduc atingere drepturilor cetateanului ,care ar trebui protejat in interiorul legilor romanesti si a reglementarilor in orice domeniu si nu in fata justitiei ….care ar trebui sa functioneze doar in cazuri de forta majora …pe aceste spete civile si uneori penale….
    Sunt de acord si cu piata libera bancara si cu bonitatea etc etc ….ce are creditarea cu smecheriile romanesti la care sunt supuse creditele neperformante ..cu moralitatea romanilor directori de banci,functionari bancari,firme de recuperare ,executori etc etc care intervin si lucreaza in folos propriu dincolo de termenul limita de returnare a imprumutului …Nu de banci vorbeam privind protectia cetateanului ci de fauna,praduitorii care misuna in jurul creditelor si a debitorilor dupa ce banca a cedat la kg ,pachet ,creditele neperformante incheind relatiile contractuale directe cu clientii …clientii care din acest moment nu mai sunt protejati de legi si alte reglementari corecte …uneori ultimile devenind chiar instrumente ilegale in mainile celor de mai sus…
    Probabil am deranjat ceva din categoriile mentionate de mine mai sus….nici o problema ….Eu tot cred ca fara reglementari in aceaste domenii nu sunt posibile proiecte de genul ANL sau alte proiecte legate de imprumuturi bancare ….tot mai cred ca bancherii straini ,actionarii ,sunt informati doar de profit si pierderi ..incluzand si pierderile neperformante …..restul tin de moralitatea si smecheria parazitilor romani ..care de la revolutie incoace se straduie sa faca profit de pe resturile lasate de altii ..parazitand viata ,destinele romanilor majoritari dar neinformati,slab organizati si prea saraci pentru a protesta in fata abuzurilor politicului ,administratiilor si a celor de mai sus …
    in acest sens am postat pe acest subiect …..si cititnd ceva mai sus…sunt total de acord ca proiectul ANL ..PDL nu va ajunge sa influenteze viata tinerilor salariati la privat sau la stat cu salarii intre minim si aproape de mediu …..posibil sa se adreseze doar tinerilor favorizati de parinti bogati,parinti politicieni care le pregatesc sau le tin rezervate locuri in politica romaneasca ..joburi foarte bine platite si evidend catre care se indreapta creditele corecte sau preferentiale ale bancilor prin grija directorilor ,functionarilor care sunt tot romani …

arhiva posturi

Mai 2012
« Apr    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Urmareste-ma pe facebook

twitter live feed

ZIUA EUROPEANĂ FĂRĂ MAŞINI, 22 septembrie 2011 pe bicicleta

ZIUA EUROPEANĂ FĂRĂ MAŞINI, 22 septembrie 2011

Inaugurarea telegondolei din localitatea Vulcan telegondola

Inaugurarea telegondolei din localitatea Vulcan

Proiect de Finantare pentru Municipiul Braila video2

Proiect de Finantare pentru Municipiul Braila