Brandul turistic si profesionalismul Realitatea Tv si Antena 3

Mă aflu la Shanghai, în China, unde mâine se va lansa brandul turistic al României. Am aflat că, în ţară, Realitatea Tv şi Antena 3 au pornit o adevărată campanie împotriva brandului turistic.

În aceste condiţii, mă simt datoare cu câteva precizări pentru a contracara comentariile tendenţioase care au apărut încă înainte de lansarea brandului turistic.

Realitatea Tv a încercat să simuleze imparţialitatea, cerând din partea PDL un nume de invitat care să participe la un talk-show pe această temă. Li s-au făcut două propuneri nepolitice: Dragoş Anastasiu, fost preşedinte al ANAT, şi Peter Jansen, preşedinte al Uniunii Agenţiilor de Publicitate din România.  Este vorba de doi experţi, primul în turism, celălalt în advertising. Amândoi sunt îndreptăţiţi să vorbească despre valoarea şi calităţile brandului turistic. Temându-se probabil că vor apărea şi păreri favorabile, producătorul de la Realitatea Tv a schimbat strategia: a refuzat cele două nume şi a cerut un cântăreţ sau un actor care să-şi dea cu părerea…

De cealaltă parte, Antena 3 a purces la atac pentru că, spun ei, m-aş „juca pe bani grei”. „Ziariştii imparţiali” se fac că uită un lucru pe care l-au repetat chiar ei de zeci de ori: e vorba de fonduri europene, bani care nu pot fi utilizaţi decât în acest sens. Problema lor adevărată este reprezentată tocmai de „banii grei”. Sunt convinsă însă că, dacă banii ar fi intrat în buzunarele lui Voiculescu sau Vântu, atunci brandul turistic ar fi fost cel puţin „revoluţionar”.

Antena 3 a mers chiar până acolo încât să spună că trebuia să rămânem cu„Land of choice”. Au dat dovadă de maximum profesionalism, omiţând că acesta  este numele unei campanii de promovare a României şi nu un brand turistic.

Brandul turistic al României este cel mai serios demers de acest tip realizat până acum în ţara noastră.  El este făcut de o firmă internaţională, cotată între primele în lume, şi, cel mai important, cu fonduri provenite de la Uniunea Europeană. În beneficiul României.

Ce nu înţeleg Realitatea Tv şi Antena 3 este că brandul turistic nu este al Elenei Udrea şi că, după ce voi pleca din fruntea MDRT, nu-l voi lua acasă. El reprezintă începutul unei campanii de promovare de succes. E un prim pas către o industrie turistică profesionistă.

Brandul ne ajută să promovăm turismul românesc, dar nu rezolvă problemele structurale ale domeniului. Pe acestea nu le putem soluţiona decât împreună.