Ce este Marketingul afiliat si de ce este interesant pentru afacerea ta?

Odata cu evolutia Internetului, apar noi formate de marketing cu scopul de a extinde formele si canalele pentru a atrage atentia consumatorului. Aici apare marketingul afiliat ca o alternativa interesanta pentru cei care doresc sa lucreze cu vanzari pe internet.

Poate fi, de asemenea, un instrument excelent pentru Producatorii de bunuri sau servicii care doresc sa sporeasca promovarea produselor sau serviciilor lor online.

Daca inca nu esti familiarizat cu termenul „Affiliate Marketing” sau vrei sa stii ce pierzi neadopand aceasta strategie, fii cu ochii pe aceasta postare!

Ce este Marketingul Afiliat?

Marketingul afiliat functioneaza dupa cum urmeaza: Afiliatul promoveaza produsul unui antreprenor/companie in schimbul unui comision pentru fiecare vanzare sau actiune intreprinsa.

In ciuda faptului ca parea o noutate, acest model de business a aparut in anii 1990, cand Amazon, un gigant american in segmentul de retail, a inceput sa puna serviciul la dispozitia oricui dorea sa faca publicitate produselor disponibile in magazin.

Tot ce trebuia sa faca era sa creeze o baza de registru si sa se astepte ca afiliatii sa faca toata munca de informare. Daca strategia a dus la vanzari, grozav! Daca nu, nu au cheltuit niciun ban.

Pentru persoanele care aveau abilitati persuasive, aceasta a fost o oportunitate de a castiga bani lucrand de acasa.

Dupa cum puteti vedea, este o relatie comerciala in care toata lumea castiga:

1. Afiliati

Ei sunt cei care reusesc sa-si monetizeze site-urile web, blogurile si retelele sociale, prin vanzarea de produse de la terti, fara a fi nevoiti sa aiba o idee grozava sau munca de a crea un produs.

2. Producatorii

Se caracterizeaza prin crearea de produse digitale si castigarea in diverse canale de distributie si reusesc astfel sa impacteze mai multi clienti si, in consecinta, sa faca mai multe vanzari.

3. Coproducatorii

Coproducatorii sunt persoanele care ajuta la crearea unui produs digital sau a unui produs info, profiturile coproducatorilor sunt impartite automat si depind de negocierea dintre producator si coproducator. Pe scurt, un coproducator este un partener strategic.

4. Clientii

Ei sunt practic utilizatorii finali si cei care investigheaza si compara produsele pentru a lua apoi o decizie de cumparare mai eficienta.

Tipuri de promovare pentru Marketing afiliat

Exista diferite formate pentru programele de afiliere. Este responsabilitatea producatorului sa decida care este cel mai potrivit pentru produsul sau si pentru obiectivele sale de afaceri.

In ciuda faptului ca au asemanari intre ele, marketingul afiliat orientat spre generarea de lead-uri este diferit de cel axat pe conversie, desi ambele vizeaza Rentabilitatea Financiara. Mai jos, explicam fiecare dintre diferitele Programe de afiliere.

1. Cost pe clic (CPC)

In acest tip de program, Afiliatul este platit pe clic, adica castiga de fiecare data cand cineva da clic pe banner, pop-up sau orice reclama care este afisata pe blogul, site-ul sau retelele sociale. In acest caz, remuneratia Afiliatului va depinde direct de performanta campaniei agentului de publicitate.

2. Cost pe actiune (CPA)

In cazul costului pe actiune, Afiliatul este platit doar daca utilizatorii dau clic pe reclama si efectueaza o anumita actiune pe pagina de destinatie a reclamei, care poate fi inregistrarea, solicitarea unei oferte sau efectuarea unei achizitii.

In aceste cazuri, nu este suficient sa publicati reclama, Afiliatul va trebui sa-si foloseasca influenta pentru a arata beneficiile produsului si a convinge oamenii ca aceasta oferta este de incredere.

3. Cost pe o mie de afisari (CPM)

In formatul Cost Per Thousand Impressions (CPM), agentul de publicitate plateste o suma fixa ​​Afiliatului atunci cand bannerul publicitar atinge o mie de vizualizari. Este important de retinut ca numarul de afisari este echivalent cu numarul de afisari de pagina de blog, pe baza presupunerii ca oricine navigheaza pe o pagina este deja afectat de publicitatea care exista.

Prin urmare, CPM-ul este interesant pentru Afiliatul care are multe accesari, deoarece acesta va fi remunerat in mod recurent, indiferent de numarul de vizitatori care dau clic pe banner.

4. Cost pe vanzare (CPV)

In acest model, Afiliatul primeste comision doar atunci cand linkul distribuit de el genereaza vanzari si este cea mai buna optiune pentru micul Producator.

La Hotmart, de exemplu, vanzarile realizate de Afiliati sunt identificate prin HotLink-uri, care sunt link-uri exclusive generate de platforma, de fiecare data cand cineva solicita afilierea la un produs. Acest link permite ca comisioanele sa fie procesate automat in momentul achizitiei.

Prin urmare, daca intentionati sa deveniti un Afiliat, dar va este teama sa nu fiti ranit intr-un fel, puteti sta linistit in aceasta privinta.

Canale promotionale de marketing afiliat

Pentru a fi un Afiliat de succes nu este necesar sa aveti un canal exclusiv pentru acesta, desi este foarte recomandat sa il aveti daca doriti sa ajungeti la consumatorii dvs. oriunde s-ar afla acestia. Mai jos sunt cateva canale care pot fi folosite pentru diseminarea si vanzarea produselor.

1. Site sau blog

Principalul avantaj de a avea un blog/site web este libertatea editoriala pe care Afiliatul o are de a scrie, pe langa numarul de optiuni pe care le poate folosi pentru a pune pagina in fata audientei sale, spre deosebire de retelele de socializare, care au un aspect si chiar limitarea caracterelor.

A avea un blog este, de asemenea, util pentru cineva care face o multime de recenzii de produse, deoarece iti permite sa folosesti argumente vizuale si scrise pentru a-ti convinge cititorii si pentru a-ti consolida autoritatea pe acest subiect.

2. Google Ads

Google Ads este unul dintre cele mai importante canale din media digitala, este si unul dintre cele mai eficiente canale atunci cand trebuie sa vinzi.

Prin Google Ads, afiliatul isi va putea ajunge la publicul tinta prin reclame relevante la momentul si locul potrivit.

Cu toate acestea, Google Ads nu ajuta doar la vanzarile directe, ci ajuta foarte mult si la generarea de trafic si chiar la obiectivele de recunoastere a marcii prin intermediul retelei de display extinse pe care o detine, care completeaza reteaua de cautare care este folosita, responsabila cu afisarea de anunturi catre partile interesate care a cautat acel termen.

3. Cumparaturi Google

Un alt canal de promovare a unui produs digital este prin Google Shopping, care este practic o vitrina virtuala in care sunt afisate numeroase produse din diverse magazine inregistrate. Ceva de genul unui centru comercial online, dar in motorul de cautare.

Deoarece este integrat cu Google, ajuta utilizatorii sa caute si sa gaseasca produsele care sunt cele mai convenabile pentru ei, ajutati de inteligenta sa artificiala si de invatarea continua, Google recomanda utilizatorilor cele mai bune alternative.

4. Retelele sociale

Retelele de socializare sunt canalele cele mai utilizate pentru a face publicitate produselor si serviciilor si pot aduce rezultate semnificative in vanzari, atata timp cat sunt utilizate in mod corect.

Principalele retele folosite in acest scop sunt Facebook (care a depasit recent pragul de 2 miliarde de utilizatori la nivel mondial), Twitter, Instagram, Pinterest si YouTube.

Datorita acoperirii lor, sunt canale excelente pentru cei care vor sa fie recunoscuti. Trebuie doar sa aruncati o privire rapida pe feedul dvs. pentru a vedea zeci de profiluri de influenti digitali cu mai multi adepti decat unele celebritati si artisti.

5. Piata

Pietele sunt platforme virtuale care inchiriaza spatiu in domeniul lor pentru ca agentii de publicitate interesati sa-si inregistreze si sa-si vanda produsele.

In multe cazuri, companiile care nu au un site web sunt cele care folosesc acest tip de canal, deoarece uneori sunt mai eficiente si chiar mai ieftine decat sa-ti creezi propriul site.

Exista insa si alte marci cunoscute care cauta sa fie prezente si pe acest canal datorita volumului mare de trafic pe care il prezinta.

6. Marketing prin e-mail

Afiliatul care are o baza solida de e-mail are oportunitatea de a construi o relatie pe termen lung cu clientii potentiali, de a oferi continut de calitate acelor oameni si chiar de a-i convinge sa faca o achizitie.

Este o strategie simpla si in acelasi timp eficienta, deoarece le arata oamenilor care va insotesc ca nu sunteti interesat doar sa faceti vanzarea, ci sa adaugati valoare calatoriei lor de cumparare, aprofundand cunostintele pe care acesti utilizatori le au despre produsul dvs. .sau solutie. Profitati de ocazie pentru a citi si postarea noastra despre strategia de email marketing.

Dar retineti: inainte de a alege un canal pentru a face publicitate produselor, trebuie sa va cunoasteti publicul si cum cauta informatii. Vrei sa ajungi la oameni care apreciaza textele mai groase si care fac multe cercetari inainte de a face o achizitie? Este esential sa ai un blog!

Preferi sa te concentrezi pe actiuni sezoniere sau sa profiti de hype-ul momentului pentru a-ti promova produsele? In acest caz, retelele sociale va pot servi mai bine strategiei, deoarece oamenii isi petrec cea mai mare parte a zilei conectati.

Ideal este ca investiti in canalele care concentreaza cel mai mare numar de potentiali clienti si, pe masura ce afacerea dvs. se maturizeaza, urmariti mai multi oameni pentru dezvaluirea dvs.

De ce ai nevoie pentru a fi afiliat?

Pentru a fi afiliat este important sa intelegeti ca exista anumite tipuri de Afiliati, iar toti au caracteristici diferite, motiv pentru care trebuie sa alegeti cu atentie care se potriveste personalitatii dvs.

Pe langa verificarea care este profilul tau, este foarte important sa fii disciplinat si dedicat obiectivelor tale, asta te va face sa obtii rezultatele pe care le cauti.

Pentru a face parte din Programul de afiliere Hotmart trebuie sa indepliniti cateva cerinte:

  • Sa aiba act de identitate.
  • Avand peste 18 ani.
  • Aveti un e-mail valid.
  • Aveti un cont pe platforma.

Unii afiliati, pe langa cerintele de mai sus, isi impulsioneaza strategiile cu instrumente digitale pe care deja le cunosc si le-au folosit, precum site-uri web, bloguri, conturi de afaceri pe platforme digitale sau retele sociale precum Facebook Ads sau Google Ads.

Este foarte probabil ca prin aceste instrumente promovarea sa transmita mai multa fiabilitate, calitate si autoritate, pe langa faptul ca ofera instrumente pentru o mai buna intelegere a produsului de catre potentialul client.

1. Selectati un program de afiliere bun

Exista mai multe companii care ofera Programe de afiliere, fie pentru produse fizice sau digitale. Ar trebui sa faci multe cercetari inainte de a-l alege pe al tau, pentru a te asigura ca munca ta va fi bine rasplatita.

Hotmart, de exemplu, este pe deplin orientat catre piata cursurilor online. Daca sunteti interesat sa lucrati online, merita sa aruncati o privire. Un avantaj al companiei este ca, in timp ce comisioanele sunt in jur de 4% pana la 8% pe alte platforme de afiliati, comisioanele pe Hotmart pot ajunge la 50%, 60% si chiar 80%.

2. Selectati produsele potrivite pentru promovare

Al doilea pas pentru a deveni un Afiliat de succes este alegerea produselor potrivite pentru publicul tau. Imagineaza-ti ca ai un blog despre cofetarie. Crezi ca avatarul tau (cunoscut si ca persoana cumparator) ar dori un produs despre retete de fitness?

Nu este niciodata prea mult sa repeti: daca recenziile tale nu ajuta la rezolvarea problemelor cu care se confrunta utilizatorii, este practic imposibil sa generezi venituri.

Interesant este si faptul ca cunosti bine produsele inainte de a le anunta, pentru a face publicitate cu credibilitate. Inainte de a va afilia la un produs, cereti informatii despre acesta, evaluati ratingul consumatorului si cereti Producatorului sa va trimita o mostra.

La urma urmei, ai vrea ca cineva sa-ti recomande ceva rau, doar pentru a castiga bani? Nici publicul tau!

La Hotmart, aceasta evaluare se poate face printr-un index cunoscut sub numele de Blueprint, un sistem de punctare care califica produsele in functie de informatiile inregistrate chiar de Producator.

Cu cat informatiile sunt mai relevante si mai detaliate, cu atat vor fi punctate mai bine. Astfel, ne asiguram ca doar cele mai bune produse sunt inregistrate pe platforma noastra. Mai multe informatii despre Hotmart Blueprint aici.

3. Educati publicul cu privire la produsele promovate

Daca obiectivul tau cu Marketingul afiliat este sa obtii venituri recurente, va trebui sa-ti inveti publicul virtutile produsului pe care il vinzi, astfel incat sa poata profita la maximum de experienta. Pentru aceasta puteti oferi materiale bogate precum carti electronice, puteti negocia o proba gratuita a serviciului cu producatorul, printre alte actiuni.

Una dintre cele mai bune modalitati de a convinge potentialii cumparatori de calitatea produsului respectiv este sa faci demonstratii, prin webinarii si alte transmisiuni online, precum periscop, povesti si scurte videoclipuri pe Instagram si Facebook.

In cazul webinarilor, spectatorii pot, de asemenea, sa interactioneze si sa puna intrebari, ceea ce va va ajuta sa intelegeti nevoile reale ale acestui public si astfel sa va imbunatatiti strategia de vanzari.

4. Publicitate platita pentru munca

Publicitatea platita este o cale relativ scurta pentru a ajunge la persoana dvs. de cumparator in timp ce lucrati la strategia dvs. organica.

Dar nu este suficient sa investesti bani in campanii pentru a convinge internautii sa cumpere produsul pe care il faci reclama. Cu nivelul de cerere pe care il au consumatorii astazi, reclamele trebuie sa fie clare cu privire la acea oferta, pe langa faptul ca au o copie si imagini consistente.