1 octombrie: Tulcea, Murighiol, Dunavat

Bănuiesc că aţi văzut reportajele televiziunilor de ieri de la Tulcea. Evident, au fost preluate doar declaraţiile politice făcute de Premierul Emil Boc.

Ce nu s-a văzut însă şi era lucrul, poate, cel mai important a fost tocmai motivul pentru care ne aflam acolo: inaugurarea unei reţele de drumuri care leagă Tulcea de Murighiol şi Dunavăţ. Un proiect de aproape 20 de milioane de euro dus la îndeplinire prin Programul Operaţional Regional. Peste 13 km de drum nou, 37 de km de drum reabilitat, 7 poduri reabilitate şi 47 de podeţe construite. Suficient, spun eu, cât să primească o atenţie mai mare.

Acum un an, am fost la Dunavăţ unde exista o unitate de cazare de 4 stele. Am mers pe un drum de pământ absolut imposibil, praful se ridica de pe drum şi se depunea de două degete pe maşini. Drumul asfaltat pe care l-am inaugurat ieri salvează turismul din zonă. Am fost foarte impresionată de ceea ce îmi spuneau localnicii de acolo: că nu credeau să trăiască pentru a mai vedea drum asfaltat în zonă. Cu siguranţă, pensiunile se vor înmulţi. Am speranţa că, văzând eforturile pe care le-am făcut, proprietarii de pensiuni vor intra în legalitate şi vor începe să plătească taxe şi impozite.

Am analizat şi situaţia celorlalte obiective majore de investiţie din zonă derulate de MDRT. Miniportul de la Sfântu Gheorghe este aproape gata şi, când va fi rezolvată problema proprietăţii digului de la Murighiol, vom începe construirea unui miniport şi aici. Lucrările de la miniportul de la Sarichioi sunt gata să pornească, iar amenajarea plajei de la Sulina s-a încheiat şi în două săptămâni putem face inaugurarea. De altfel, avem în vedere, la MDRT, un plan integrat de dezvoltare al oraşului Sulina.

Am vorbit încă o dată despre potenţialul turistic al Deltei şi despre lansarea în curând a Strategiei Europene a Deltei Dunării, la care România este coiniţiatoare. La vizita oficială pe care am făcut-o pe 19 iulie la Budapesta, am reuşit să obţin din partea oficialităţilor de acolo posibilitatea lansării acestei Strategii şi la Sulina, nu numai la Budapesta (în condiţiile în care maghiarii preiau de la 1 ianuarie 2011 preşedinţia Uniunii Europene). Le-am spus însă un lucru pe care puţini îl ştiu: Sulina este primul oraş în care a funcţionat o instituţie transnaţională, Comisia Europeană a Dunării, între 1856 şi 1938.

Acest Guvern este primul care a demarat lucrări de dezvoltare a infrastructurii turistice în Deltă. Suntem primii care chiar încearcă să exploateze potenţialul turistic al acestei zone în interesul turiştilor şi al României.

Ce nu mi-a plăcut însă a fost să văd raportul privind starea diverselor hoteluri din zonă. Mi s-a spus că hotelul Sulina, hotelul Lebăda şi Complexul Roşu sunt închise şi se află în paragină. Ei bine, toate au ajuns la Sorin Ovidiu Vântu pe nimic în perioada guvernării PSD. Acesta este un motiv în plus, dacă vreţi, pentru care nu lăsăm România pe mâna lor. Şi astfel de motive mai există şi la Borsec, şi la Băile Herculane, dar şi în staţiunile din sudul litoralului.