PDL Bucuresti nu renunta la Legea capitalei

Am văzut că unii au încercat să impună ideea că, urmare directă a anulării referendumului, PDL Bucureşti renunţă la Legea Capitalei şi principiile pe care aceasta se baza. Mai mult,   nişte primari de sector îşi frecau mânuţele de bucurie că îşi păstrează feudele, alţii se gândeau la copăceii pe care îi vor planta în perioada imediat următoare.

Referendumul a fost anulat pentru că România va trece în perioada următoare printr-un proces de reorganizare administrativ-teritorială. Lucru care afectează în mod evident şi Capitala, care va fi astfel inclusă în zona metropolitană Bucureşti-Ilfov. Cu potenţial de extindere până la Dunăre, până în anul 2016.

În aceste condiţii, referendumul ar fi fost inutil, pentru că, practic, nu ar fi vizat noua formă administrativ-teritorială a regiunii Bucureşti-Ilfov.

După reorganizarea administrativă însă, nu numai că este indicată şi utilă, Legea Capitalei este şi obligatorie. Pentru că va fi nevoie de o lege care să reglementeze în mod practic activitatea administraţiei publice locale de la nivelul Bucureştiului.

Aşa că bărbaţii politici de Bucureşti ai USL să nu se bucure atât de tare, crezând că au scăpat de procesul de debaronizare pe care au reuşit să-l impună la nivelul sectoarelor, după modelul iluştrilor înaintaşi din ţară. Debirocratizarea, eficientizarea administraţiei, bugetul unic al Bucureştiului şi strategia de dezvoltare unitară a Capitalei se păstrează pe lista noastră de priorităţi. Repet ceea ce spunea şi Preşedintele la referendumul din 22 noiembrie 2009: băieţi, de ce vă e frică nu scăpaţi!

De altfel, PDL doreşte această reorganizare administrativă naţională tocmai în scopul de a face cât mai suplă administraţia şi de a-i elimina pe baronii locali care s-au înscăunat la nivelul multor judeţe din ţară. Pentru binele consolidării democratice, economice şi sociale a ţării, aceştia trebuie înlăturaţi. Şi cei care spun că baronii locali sunt buni ar trebui să se uite atent că, din cauza unor asemenea „stăpâni”, se poate ajunge la blocarea fondurilor europene.

Reorganizarea administrativă e un pas de reformă a statului absolut necesar şi din perspectiva celor peste 35.000 de consilieri locali şi judeţeni din România. Principiul pe care noi l-am propus la Bucureşti trebuie extins la nivel naţional – o administraţie mai suplă este o administraţie mai eficientă şi limitează pericolul corupţiei generalizate.

PDL Bucureşti a fost un deschizător de drumuri, aici apărând prima discuţie referitoare la schimbările pe care trebuie să le cunoască administraţiile locale. Văd procesul acesta complex de reformă administrativă la nivel naţional ca pe o extindere a multora dintre principiile existente în Legea Capitalei.